fredag, februari 06, 2009

"ingen tycker om mig, ingen vill ha mig..."

Kommer ni ihåg den gamla godingen? Den handlar om mask. Jag nynnar på den idag. Försöker motarbeta upproret i mitt inre med att sjunga glada barndängor. Planen var att plugga duktigt idag eftersom jag jobbar hela helgen. Jag började plugga & det gick bra. Tills jag kom fram till de kapitel som handlar om just mask.

springmask.kvalster.bandmask.löss.loppor.amöbor.skabb.flatlöss.

Jag kan läsa om de äckligaste av sjukdomar & vara fascinerad, nyfiken & entusiastisk. Men här tar det stopp. Maskar. Så äckligt att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Den äckligaste av dem alla är binnikemasken. En sån fanns konserverad i vår biologisal i högstadiet. Den var inte sympatisk på något sätt alls.

1 kommentar:

Josie sa...

Maskar är verkligen äckliga. Igår hittade jag en kackerlacka PÅ kaffebryggaren, very gross! Gick bra det där med kommentarerna på min blogg, hihi. Ja, jag har satt att jag måste granska kommentarerna innan de publiceras som du märkte till sist ... kanske ska ta bort det. love


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se