tisdag, mars 17, 2009

titta jag kan!

Oj oj oj vad det snurrar i huvudet efter första riktiga dagen på praktiken. Journaler, diagnoser, namn, medicinsk teknik, dropp, nålar, läkemedel....allt är i en enda röra & jag är fruktansvärt trött. Jag orkar inte tänka mera, ska snart gå på ett pilatespass & sen bums i säng - med ett leende! Jag lyckades med min första venprovtagning idag!!!!!!!!!!!!!! Kl 09.00 idag stack jag för första gången i en alldeles riktig arm & det kom blod & jag hittade kärlet fast det inte syntes & patienten överlevde & handledaren sa bravo.
Så, det är vad jag tänker på nu i kväll. Resten måste få vänta.

6 kommentarer:

dubbeltänk sa...

yaay! grattis! vad coolt! kramkram!

Josie sa...

So proud, super-sis! Saknar dig massor!

Anonym sa...

Du är du duktig vännen!! Vilken härlig dag vi haft =) Antar att vi somnar med ett leende båda två, hihi

Anonym sa...

åh hurra! heja heja heja!

Anonym sa...

grymt u know u can! massa grattiskramar och klapp på axeln!!!

Anonym sa...

Ja, jag har nog nåt knep till.. =) Jag använder t ex väldigt sällan stasbandet när jag tar prover och definitiv aldrig när jag sätter pvk. Jag tar blodtrycksmanschetten och pumpar upp till mellan 40 och 70, lite beroende på hur bra kärl patienten har. Kärlen blir inte lika hårda och spända av det! Men det visste du kanske redan. =)
Och du ser, du kan ju. =)


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se