tisdag, mars 04, 2008

jag får inte ihop alla bitar. arb.pass ska flyttas hit & dit så att påsk & lillstrumpa ska kunna firas, flyttlass ska kunna köras...jag är stressad. orolig. nervös. irriterad. har ont i magen. jag är helt enkelt livrädd & panikig inför att flytta. jag är sur över att man gör sitt liv så in i helvetes komplicerat. att man på nått sätt blir skyldig alla andra mer saker & tid än sig själv. att man ska få ihop jobb och privatliv, inkomster och utgifter, vänner och släkt...allt detta inom ramen för de fjuttiga år vi får här på jorden. jag vill tillbaka till bondesamhället där de man bryr sig om bor &lever under samma tak som en själv. man arbetar sida vid sida. jag gillar mer idén om en liten och trygg värld. frågan är dock om jag inte vore en av de där sökande jävlarna som drog till amerikatt lr nått. som inte nöjde sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror absolut INTE att du hade stannat. tror du är för rastlös. men vi hade en diskussion om det igår här på jobbet. om rastlösheten. och när man får ro. att man då kan bo nästan var som helst, för det man uppskattar kommer att vara hemmet, familjen, närheten. att kunna umgås med varandra, inte skutta full ute på krogen eller spy på piccadilly. att helt enkelt bara vara nöjd med det livet.

jag längtar. men kommer vi ngngång bli så? tror att vi söker lite för mkt. ibland. kanske. bara en tanke.

Anonym sa...

Prioritet nr ett: lillstrumpa.
Ska bli så kul att du kommer till Sallyhill! :-)


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se