fredag, augusti 25, 2006

fuckin' familjesidor

Alltså jag blir galen av det här. Trots att jag bara är 26 år så känner jag igen folk som dör, gifter sig, förlovar sig och skaffar barn på de där förbannade familjesidorna. Sidorna som hela stan lägger störst vikt vid. Där kan man få sina 15 minutes of fame om man inte lyckats med det tidigare....T ex så kvalar man in bland skvallereliten som "metarmästare" (hur svårt kan det va?) eller under rubriken födda.....där två bröder fått barn samma dag, varav en av dem, ja - det var en kort historia -men va fan!?!??!?!?!??!??! ....och det är det som fick mig att freaka ut (Samt att mitt stenålders-ex stod som marskalk på ett bröllop).

Nu sitter jag här med panik i magen. Jag som redan har panik i magen. Det snurrar fan i huvudet. VAD SKA DET BLI AV MIG? Volvo-kittet eller alfakassa? Forskare eller vårdbiträde? Gifta mig eller psyk?

Nu ringde kärleken precis...jag fick flippade ur totalt....han skrattade....

Nu läste jag på samma sidor från helvetet om god väns examen från highclass universitet i USA å hans lyckade framtid...det som fick bägaren att rinna över var att kompis hade namnsdag. Hur mycket ska jag orka med på en dag?! Nu ska jag sätta mig på tåget å åka till sthlm för att hänga med tre lyckliga barnfamiljer samt ett lyckligt, nygift par som väntar barn.

Yeah, alright.

4 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

vännen! älskar när du ringer och skriker så där som idag. du är skön. du kommer att få ett bra liv, men du kommer nog alltid att freaka ur ibland och ifrågasätta livet. det har också ett värde och det är den du är! and i looove you!

Lotta sa...

Haha. Det kommer bli så bra så bra. För det är ju ifrågasättandet som håller en på banan. Hellre hamna på psyk och faktiskt inse vad som händer än att gifta sig och inte ha en jävla aning. Eller?

dubbeltänk sa...

jag kan inte annat än att hålla med båda föregående talare! :) dessutom lät det som att din helg blev väldigt mycket mer trevlig och spännande än vad du trodde... LOVE!

Anonym sa...

missy, jag älskar dig för att du vågar!! sorry för trakasserierna i lördags, men så himla skönt att bara få prata med någon - inte heller fel när denna någon är alldeles totalt devoted till mig och mina tankar... love u, snart flyttar du hit!!! massa häng. å nästa vecka jobbar jag morgon varje dag - heeeela lååååånga eftermiddagen ledig! krammm


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se