onsdag, december 20, 2006

This won't be another shitty year.

Jag kände för att blogga just nu. Kanske för att jag precis satt mig för att skriva inlämningsuppgift. That's just the way the cookie crumbles, typ. Det är en ganska så seg missy som sitter i soffan å kollar på vacker vän på tv. Jag funderar på att skriva årsbokslut. Jag är lite ledsen för att jag fått ändra min presentation här på bloggen, där jag har haft empowering ord från miss marit "This is the year it all will happen." Jag tror inte att det har hänt det där jag ville. Jag ville ha jobb och känna mig som en i gänget. Som en av alla ni duktiga underbara vänner som åstadkommer så himla mycket bra hela tiden. Jag vill bli som ni. Fast å andra sidan, det här är kanske året det hände fastän jag inte vet det. Jag kanske gör något bra just nu, fastän jag inte fått se vad det leder till. Ja, jag måste skriva ett årsbokslut för 2006 och förhoppningar för 2007. Eller, förhoppningar är ett ganska dåligt ord. Det känns som ett ord som betyder att något bara ska ramla på mig, nått bra jag inte behövt kämpa för. Det är ju inte reality. Verkligheten är att man måste komma vidare av sig självt, att ingen annan gör jobbet åt en. Det är nog det som jag hatar. Att det ligger på mig själv om jag inte lyckas. Ja ja. Vi får se. Jag ska försöka att inte tänka som miss hello saferide "it's gonna be another shitty year" på nyårsafton.

Annars då. Antar att man ska blogga om julen också. Jag vet inte. Jag är lugn och jag längtar efter att komma hem å mysa. På spinningen i går så spelade instruktören "im driving hoooome för xmas" å jag dagdrömde om att jag satt i bilen hem å att jag lyssnade på den låten och det började pirra i magen. Nu är det ju inte så många mil hem till söndermarken men jag borde hinna lyssna på den i af. 6-7 ggr. :-) Och appropå spinningen, bra jobbat dubbeltänk! Och förlåt för att jag tvingade med dig på nått som du inte gillar. Hoppas du gillade att träffa mig iaf och du kanske fick dig ett gott skratt av att mina byxor sprack! ha ha.

Nu ska jag börja. Nu ska jag få nått gjort. Mindcontrol. Jag kan plugga. Jag kan flyga. Jag kan bli vad jag vill i den här världen, bara jag lyckas lista ut vad fan det är som jag vill bli. Jag förväntar mig att ett ljus ska gå upp för mig i kyrkan på fredag. Begravningar ger mig alltid en mystisk känsla av stark kärlek och framtidstro mitt i alla tårar. Shit, jag vill inte tänka på det. Jag har nog inte tagit in det. Det är som att möta en stor skräck det där med att gå på begravningar och se familjens sorg. Den här gången är det inte någon som stått mig nära, men pappan som ingått i en familj som varit nära mig hela livet har försvunnit och jag har inte ens börjat försöka ta in hur det känns för de som stannar kvar här, i livet.

Nu ska jag börja. Nu ska jag få nått gjort. Mindcontrol. Jag kan plugga. Jag kan flyga. Jag kan bli vad jag vill i den här världen, bara jag lyckas lista ut vad fan det är som jag vill bli.

Jag behöver verkligen ett Johanssons häng.

4 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

ja! det blir johanssonshäng! jag vill verkligen det, vi alla behöver det tror jag! tänker på dig på fredag, love! och vad ska man säga gällande dessa förväntningar inför nästa år, jag tror att nya-året-känslan är till för att peppa en, att man ska bli hoppfull och förväntansfull. and, this might not be the year it ALL will happen, but maybe some of it... life will happen! och bara det är ju ganska fantastiskt! kärlek, alltid!

dubbeltänk sa...

"jag vill ha det som du, fast jag vet att du tänker likadant ibland och vill ha det som jag"
jag är ruskigt imponerad av vad du gör just nu. och jag är avis på den tid du har som du förfogar över själv. och du är så underbart duktig som biter ihop och står ut. och kämpar. det du gör nu komer att leda dig vidare precis rätt. trust me.

på fredag kväll ses vi och då kan du få prata om dagen. och under dagen kan du bara tänka lite och så sitter vi på axeln och klappar.

jag har redan bokat in lördag. jag förväntar mig att ni dyker upp med. :)

jag tvingades inte till ngt igår. :) det var kul att pröva. men jag har inte psyke för sånt där jobbigt som du har. jag tror bara att jag inte kan. tur att du var med, annars hade jag gått hem. ;)

love!

Anonym sa...

missy lööööv. du är en i gänget, jag tycker att du alltid är upptagen hela tiden och jag fattar inte hur du orkar!? imorrn imorrn, då får vi festa på våra egenhändigt gjorda julgodisar, hittade ett recept på vit chokladtryffel idag... låter mumsigt. ses efter plugget idag! kramkram

Anonym sa...

Helga natt är en mycket fin låt, förmodligen den mest stämningsfulla jullåten som finns. Lite beroende på vem som sjunger den, kanske. =) Ainbusk är ganska duktiga på att ge julkänsla också. Och Westlife. Eh, not. Och ändå ska de envisas med att släppa en ny singel nån gång innan jul varje år.
Nytt år, nya möjligheter, om jag ska citera en familjemedlem. Men det stämmer ju faktiskt. Tänkte själv gå in med ganska låga förväntningar. Hellre det än att bli besviken.
Det känns för jäkligt när saker inte blir som man tänkt sig. Men oftast löser det sig. På nåt sätt. Låter ju hemskt positivt, men så är det ju faktiskt.
Glöm inte att tala om för dig själv då och då att du är duktig. För det är jag övertygad om att du är!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se