söndag, december 16, 2007

2007 This was the year some of it all happened

Marit sjunger 'This is the year it all will happen' å vi skrålar med för allt vi orkar för vi vill så gärna att ett sånt år ska komma nån gång. Ett år då allt händer. Men om allt händer under ett år, vad ska då hända under resten av livet? Det är en hoppfull låt. Jag och många av mina vänner behöver sjunga den låten och tro på den. Men vi är inte giriga. Vi är glada om bara några av de saker vi önskar inträffar. Så vad ska jag skriva i årsbokslutet för 2007?
Mitt 2007 började otäckt & fantastiskt i en kombination som jag inte trodde jag skulle överleva. Jag gjorde säkert inte allt rätt & riktigt & vänligt enligt alla inblandade men jag gjorde det jag lovat mig själv att alltid göra. Jag sökte med hjärtat. Och jag fann någon som jag förnekat att jag saknat & älskat. Och nu är han min. Något jag aldrig vågat hoppats på. Det är det bästa som hänt mig under 2007 och som kommer göra resten av mina år till riktigt fantastiska år.
Resten har varit en enda jävla röra av ångest, framtidskval, axelsmärta & uppsatshelvete. Men nu när jag ska skriva om 2007 så vill jag inte skriva om det. Jag kommer att minnas det. Men det kommer att blekna. Känslan kommer att försvinna. Däremot kommer inte känslan & minnet av stormen att försvinna eller blekna. Det kommer bara bli större & vackrare. Så varför snacka om det andra?!
Det jag tar med mig från 2007 är kärlek.

4 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

KÄRLEK!! LYLAS, starsis

Anonym sa...

älskar dig vännen!!!

dubbeltänk sa...

man blir alldeles varm. all kärlek till dig, min kära vän!

Anonym sa...

Jag sjöng mig hes för snart ett år sen, jag lever fortfarande, och du med och det ska vi fortsätta med, trots en jävla massa tårar :)


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se