onsdag, augusti 27, 2008

uppropad.

nu är jag uppropad. mitt bindestrecksnamn å allt. är du här? japp. om jag är. jag verkligen ÄR. var dessutom den enda som bröt tystnaden innan uppropet. satt å småsnackade lite med några som verkade tacksamma för att någon tog ordet. det brukar inte vara jag. men jag är ju numera en uppdaterad version av mig själv. i like that girl. lyckades dessutom träffa en person som var mycket trevlig som jag gjorde några ärenden med tillsammans innan vi promenerade ner på stan. som ödet ville ha det så är vi också i samma grupp vilket är mycket bra för mig då jag missar nästan hela nästa vecka. han skulle uppdatera mig om allt viktigt. väldigt viktigt för mig.

saker som jag funderat på idag:
  • varför hela skolbyggnaden luktade gamla sopor idag? mitt svar: nån som glömde tömma sopsorteringen och komposten innan sommaren.
  • varför jag blev rädd så fort en kvinna sa att hon var från tyskland? mitt svar:arbogamorden.
  • varför skäller min pappa på mig idag? svar: för att han vet hur vägen till utbrändhet ser ut.
  • varför mah har så fruktansvärt dåliga emailadresser? svar: om jag bara visste.
  • varför jag är så grymt laddad inför denna termin? svar: it was meant to be.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jaaaaa! jag blev faktiskt också uppropad. i helgen. på sm. kändes nästan som småskolan. man tänker på hur man ska svara ja, tänk om man inte har ngn röst. eller att det kommer så där pinsamt pipigt ut ur munnen. eller att man råkar spotta! gjorde du det?

inte jag. men grattis till skolstarten eller vad man säger. kramkram

Lina H. sa...

haha ja jag vet. man är nervös. tänker flera gånger för sig själv: ja (viskande), JA! (så ingen missar för det är döden att få säga igen) eller den hurtiga linjen som jag valde JAPP!
jag spottade inte, men jag fnissade lite när de drog till med A-C :)

dubbeltänk sa...

haha. gillar du inte mailadresserna? jag har fortfarande min hso02266! gissar att det står för hälsa och samhälle socionom år 2002 eller nåt. har inte riktigt lyckats klura ut det där. men den var vad jag fick inför årets termin, min gamla hederliga.

snart äter vi veg lunchbuffe varje tors när jag ska gå i skolan! KUL! inför mitt upprop ska jag be dig om hjälp, vi kanske kan öva tillsammans inför det hela över en kopp te? ;)

kram!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se