fredag, maj 19, 2006

After Uppsats.

"Today is a supergood day" som killen i "The curious incident of the dog at nightime" (läs boken ni som inte gjort det, Mark Haddon) skulle ha sagt. Supersupersupersupergoodgoodgoodgooooooooood day!
Vi har väntat och våndats på handledarens kommentarer på uppsatsen sedan typ i måndags. Han har lagt fram sin avhandling idagarna och har såklart varit sjukligt busy. Nu damp det ner kommentarer min inbox. Vi som förberett oss för en helg med mycket arbete innan uppsatsen ska in på måndaglunch...är fan i mig klara efter idag! Helt galet. Vi är helt galet bra. Jag, panikångestflickan, har varit lugn under hela uppsatsperioden och vi har t o m lyckats bli klara 3 dagar i förväg. Woooooooooohooo! Lägligt nog hade jag å partnern redan gjort upp om att gå på after work (studies) i dag och samla oss in för helgen. Nu jävlar är det after uppsats som gäller, och gissa om jag känner mig värd ett glas vin.

Ja, opponeringen är ju kvar. Men det tar vi när det kommer. Kanske allt blir sågat. Kanske det duger. Kanske det är kanon. Det spelar ingen roll idag. Jag ska bara njuta av den här känslan och kan äntligen börja glädjas åt kryssningen som jag å min superbästiga uppsatspartner ska på om mindre än en vecka. Brika Paradise, bubbel och bad! Oh yeah. Sen kommer jag nog hem och gör Sala osäkert över helgen.

Ska också fatta jobbiga beslut. Eventuellt blir jag kvar här ett år till. Jag ska i lugn och ro försöka lokalisera magkänslan å tyda vilken riktning den styr mig i. Alternativ:
  1. Flytta hem till mor och far och vänta på att livet ska hända
  2. Flytta till Västerås med Martin och plugga där, i Uppsala eller i Stockholm
  3. Flytta till Stockholm och plugga där, i Uppsala eller i Västerås
  4. Bo kvar i Linköping och plugga här (ett alternativ som visat sig i dagarna)
  5. Flytta var som helst och göra vad som helst
  6. Dra till Asien och läsa magistern på distans med CSN som finansiär (känner dock att sällskap vore guld)
  7. Skaffa kids, vänta på att jag blir 30 år och anställningsbar.

Ja, det räcker väl. Jag tänker i allafall inte bara finna mig i att bli en i mängden av arbetslösa akademiker.

"does that make me craaaaaaaaazy? Probably." En låt som gör mig varm efter Oslohelgen och som gör att jag saknar mina tjejer.

(måste dock säga att den onda kärnan i mig mest gillar textraden "ha ha ha bless your soul" dunno why)

Kärlek till alla och ett tjog med kramar till en handledare som är värd sitt namn.

5 kommentarer:

Lina H. sa...

måste bara skriva två saker till. appropå "hello saferide" texten så har rad 6 fått en ny innebörd för mig, som inte ens var där på 25årsfesten i Västerås. Vänner gör vad vänner bör. :-)

Sen så skrattade jag ganska så gott i joggingspåret när "The Knifes" låt "Pass it on" hördes i min ipod.... Har Stinknäsa skrivit den till den mörbultade 25åringen?

Anonym sa...

jag vill ha dig häääär. jag blir väl antagligen kvar ett tag så du får supergärna flytta hit, särskilt som det verkar som alla lämnar mig. kom hiiiit my love! ska ni kryssa!!?? och hem till sala nästa helg? fuck, jag är i borås då. massa kyssar till dig love. och grattis!!!

Anonym sa...

Pass it on... the Knife... hm... måste jag nog lyssna in mig på innan jag ger en kommentar.

Kramar

cami sa...

Stort grattis till dig och Lisa! Mycket bra jobbat, lär va en skön känsla över att vara klar!! Opponeringen kommer att gå finfint! Jag tycker att du ska njuta av två glas vin!
Ang. dina alternativ så påminner det om att allt har ett slut och därmed får något annat sin början.. att frågor om vad som händer härnäst pluppar upp.
Med tanke på att omtentan idag gick åt hell så känns Fek B ej rimligt. Så vad gör jag i höst?? Asien lät som ett bra alternativ!

Anonym sa...

Förresten... jag tycker att du ska skaffa kids.
Jag menar nån måste väl börja producera snart.
;)


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se