torsdag, maj 24, 2007

svart hål vs. oskrivet blad

Så känns den, framtiden, beroende på dag & humör.
I dag när jag funderat & försökt styra upp det hela så känns den som ett härligt oskrivet blad som jag ser fram emot att ta mig an. I går hade jag ont i magen & ville bara gömma mig under täcket...för missy klarar bara ovisshet till en viss grad. I natt drömde jag mardrömmar om att min axel hoppade ur led då jag försökte klättra ut ur ett kyrktorn...som jag sedan föll från och på vägen ner så hoppade min käke ur led. Vaknade med ett ryck och låg länge, länge å kände på mina stackars kroppsdelar för att reka så de var intakta. Analysen av det hela är att det känns som om jag faller & det gör ont på vägen & att jag är sjukligt nervös för att jobba idag (första jobbdagen sen axeln luxurerade).

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah jag får psykbryt snart. Decisions, descisions. Inte min starka sida.

I går var jag på intervju för ett sommarvik som tidningsbud. Det var jag, en massa killar i tonåren & invandrare över 40 år....samt en å annan student. Kändes som om vi var ett rum fyllt av desperata människor med stort behov av cash, vi var där för att sälja våra kroppar billigt för ett fysiskt tungt & farligt nattjobb med shitty lön. Hamnade i en gruppintervju med två kids (ja, jag tänker kalla dem det för jag kände mig verkligen som en tant tillsammans med dem). I morse ringde rekryteraren å erbjöd mig - inte ett sommarvik på 6 v - utan en tillsvidare tjänst. HAHAHAHA!
Jag börjar nästa vecka. Jag vet inte vad jag har gett mig in på. Men det var bättre än sommarvikariatet då jag "bara" jobbar 5 nätter i veckan å är ledig på helgerna kontra 6 nätter i veckan utan någon garanterat ledig helgkväll.

Det är få timmar, det är ganska crappy lön....men det är en trygghet & det är en inkomst som jag klarar mig på över sommaren tillsammans med ett litet tillskott från the beloved CSN.

Så nu mina vänner, nu ska jag gå till mitt 1a jobb å se hur jag klarar det...känner dock redan att det kommer att göra ont. Sen så ska jag gå hem & sätta mig ner och planera min sommar. Ska producera ett ohyggligt sommarschema för jobb, uppsats å 15 p sommarkurser.
Har jag tur så hinner jag se er något i sommar! (så går det när man vill kirra struktur i sitt liv)

4 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

Du är grym vännen och jag ska hjälpa dig att dela ut tidningar minst en gång den här sommaren på väg hem från krogen! :) Du är grym! No fear! Kör! Love!

Anonym sa...

Så vill man hänga med dig så får man spendera sin tid i Stockholmsnatten... vilket område.

Anonym sa...

yo sis, vet du hur jävla lika alla i vår släkt är ... jag frågade lillkusin idag vad hon ville ha i b-day present ... hon ville ha skor!!! snacka om shopping släktdrag. jaja back to the books. love ya

dubbeltänk sa...

...som jag sade igår... det kommer en dag. :) saknar dig. vi ses alldeles för sällan sen du lämnade staden. love!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se