måndag, februari 18, 2008

vattenblåsor.

jag har en på vänster häl som är nästan lika stor som en femkrona.
jag har tre på höger häl i varierande storlekar.
det gör ont. gör det svårt att träna o gå i allmänhet.
men ändå. är dem inte fantastiska?!
vår fiffiga kropp skapar dem för att skydda oss från omvärlden.
ett ställe blir utsatt för yttre påfrestningar och huden är nära att gå sönder.
då byggs plötsligt en liten bubbla upp, fylld med vätska, och lägger sig över den bräckliga huden. så att den inte ska lida mer. och bubblan ställer upp. den sitter där tills huden under har tagit igen sig och känner sig redo att möta världen igen.

japp. my brain works in mysterious ways.

men i allafall.

jag kom på detta när jag stod i duschen nu på kvällskvisten. jag tror jag använder värme som min personliga vattenblåsa när jag är svag & behöver skyddas.
jag duschar väldigt mycket när jag är ledsen. varmtvarmtvarmt. helst skulle jag bada. varmtvarmtvarmt. jag ligger väldigt mycket under täcket med kläderna på. när jag måste gå utomhus så klär på mig extra många lager kläder och tar helst inte av mig mössa och halsduk när jag kommer in. och där under alla lager av kläder och varma duschstrålar och täcken. där. där vilar en liten missy som väntar på att få komma ut igen.

'håll ut håll ut förr eller senare spricker en bubbla, håll ut några dagar till' (Lars Winnerbäck)

4 kommentarer:

dubbeltänk sa...

ja, håll ut, håll ut, håll ut. snart kommer våren också och ger ännu mer värme utifrån. tänker på dig! skönt med ett litet livstecken. kramar!!

Jessica sa...

hihi tyckte du var så söt m mössa o halsduk på hela kvällen igår. jag skulle ha dött av värmeslag. kärlek!

Anonym sa...

håll ut. och jag vill träffa dig!!!!!!!!! när kan du? jag är i sala i helgen, men börjar jobba på måndag. pussar

Blame it on the stones sa...

kom och bada när du vill. dörren är alltid öppen för bad eller annat som värmer. hoppas du vet det! LOVE


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se