måndag, februari 04, 2008

så går en dag från våra liv & kommer aldrig åter.

vad gör jag med dagarna?
jag gråter. är trött. har ont. är ångestig. velar över beslut. försöker skaffa ett jobb men självförtroendet är inte på topp efter minst 50-100 sökta jobb på mindre än ett år och 0 intervjuer. saknar boyfriend. oroar mig över pengar. tänker på att jag vill träffa vänner & familj & boyfriend mera men har inte tid & råd. känner mig liten. undrar vad meningen med livet är. tänker mkt på att om jag skulle dö i morgon så skulle jag vara så jävla helvetes besviken på mig själv. snart 28 år gammal utan riktigt jobb, utan riktigt hem, utan mål, utan mening. ett ruttet löv för vinden. så spenderar jag mina dagar som försvinner & aldrig kommer åter.

2 kommentarer:

dubbeltänk sa...

darling. du är inte alls ett ruttet löv. du är ett alldeles pinfärskt litet löv som väntar på våren! hur klyschigt det än låter... var sak har sin tid. våren kommer snart! det väntar stora saker för dig, helt enkelt! jag är övertygad!!

en omstart i skåneland blir nog bra! det är där dom stora sakerna väntar! :) och jag! då kan vi ses och prata meningen med livet och allt sånt mkt oftare. för jag vet att det finns mkt du inte skulle vara besviken över, hur mkt som helst! jag ska påminna dig varje gång de där dumma tankarna dyker upp!

livets hemlighet: allt kommer att bli bra.

LOVE!

Anonym sa...

haller med foregaende talare. inget ruttet lov. absolut inte. en forvirrad 28-aring kanske. men det far man vara. hoppas du har tid att ta en laaaaang kopp te nar jag kommer hem. jag ar ju trots allt en pank, arbetslos snart 27-aring....:D

kramar


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se