lördag, januari 26, 2008

sikh.

jag fick en ny vän i går på tåget t malmö. han är sikh. 50+. vi kanske ska ut å springa lr dricka te nån kväll. eller så ska jag visa honom väl valda delar av huvudstaden. han hade prickat av 4 av sthlms sevärdheter sa han:
  1. Globen
  2. "där dem står på en bro när dem har vunnit någonting" (läs:sergelstorg)
  3. "där man är på 6 juni" (läs: kungsträdgården)
  4. "du vet, sthlms lilla stjärna" (här visste jag absolut inte vad han menade förrens han började sjunga "sthlm i mitt hjärta" :) )

egentligen är jag inte i behov av någon ny vän, för jag tror inte jag kan skaffa en enda vän till som är så fantastisk som de jag har....men i af. han var ensam i stora sthlm. jag har ett väldigt bräckligt hjärta efter att ha sett 'darling'. han är bernard å jag vägrar vara Eva.

2 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

våga vägra vara eva!

ska se juno, måste, såg en reklam, och den verkade fantastisk! igår såg jag paris, je t'aime! den var fin! stavas det så förresten? jag läste tyska...

när kommer du hem? är du hemma? KRAM!

dubbeltänk sa...

heej!

tack för igår! du verkar förresten ha en tendens att få nya vänner lite överallt...på tåget, mellan krogarna...haha.

kram!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se