onsdag, januari 16, 2008

full av tomhet.

så heter en bok av min favorit-illustratör jesper waldersten. han tecknar fantatiska saker & sagor. men iaf. full av tomhet. så har jag känt mig så länge. och har jag inte varit full av tomhet har jag varit full av saknad eller full av ångest. nu känner jag mig lättare. jag är inte lika full & tung. jag har lite mera tro, hopp & glädje innanför kläderna - saker som gör att jag studsar när jag går. inte varje sekund, minut, timme eller dag. men då & då.
senast jag studsade var när jag tog min kvällspromenad alldeles nyss. gick i regnet å lyssnade på "you are the light" med j.lekman & tänkte på min kille & saker vi ska göra tillsammans detta nya fräscha underbara lätta hoppfulla kärlekiga år. 2008 - du är så välkommen att göra mig full av framtid.

2 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

NICE

dubbeltänk sa...

det låter som att du redan har vår i sinnet. det låter hääärligt. can I have some? :)


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se