onsdag, januari 09, 2008

att sluta snusa.

nu har jag lyckats vara snusfri i snart en vecka. det har gått över förväntan. jag kan motstå suget. jag är bestämd. fast ändå så känns det så himla himla tråkigt. det är verkligen sorgligt. jag saknar mitt snus. jag måste ersätta det med något bra för att lyckas vara utan det tror jag. inte mat. jag vill inte bli en tjockis igen. hellre tar jag en snus med alla dess konsekvenser.
jag är fortsatt trött. jag bara sover. verkar som om alla upplever någonslags extrem vintertrötthet just nu. det gör mig lite gladare att andra går igenom samma sak. för då tror jag inte att jag har fått nån dödligt sjukdom lr att jag är gravid. jag är helt enkelt bara trött. vilket kan vara förlamande.
trött & utan snus. buhuuuuuu.....
andra nyheter är att jag ska flytta den 1a mars. till sumpan. osingel i sumpan. ska bo granne med the cookie och en annan nicig person från söndermarken. jag får bo där i ett halvår.
nu ska jag sova lite till. hoppas ni får en pigg & glad dag kära vänner & läsare.

4 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

du är grym! när jag och ducky bodde i halmstad åt vi mycket godis vilket vi efter ett tag insåg att vi måste sluta med. så då började vi använda uttrycket "välkomna suget". efter ett tag var det en kick i sig att välkomna suget så det är ett tips istället för snusa/andra ersättningar. idag har jag trotsat all trötthet som finns i mig och tränat hårt en timme på gymet, därefter gick jag till apoteket och köpte berocca, känner mig lite piggare redan. :) love you!!

Anonym sa...

Bra jobbat syster! Har oxå ett nyårslöfte men det är att bara äta lördagsgodis, alltså inga kakor å shit heller. Har gått rätt bra faktiskt bara några mariekex har slunkit ner nu under uppsats-skrivandet. Jag är oxå helt slut å trött, antar att det är den sugiga vintern, inte ens här i norrland är det ju bra med snö. :-(
käka mkt c-vitamin å lägg dig i ett solarium, hjälper för stunden iaf! kram

dubbeltänk sa...

vad duktig du är! klappar på axeln! :)

vintertröttheten finns i massor även här i london. dock var det solsken och nästan som vårväder här igår, det var hääärligt.

men sundbyberg, darling?

p&k!

dubbeltänk sa...

vad duktig du är! klappar på axeln! :)

vintertröttheten finns i massor även här i london. dock var det solsken och nästan som vårväder här igår, det var hääärligt.

men sundbyberg, darling?

p&k!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se