torsdag, september 11, 2008

the nurse that doesn't like doctors.

jag måste jobba på detta. min läkarskräck. mitt läkarförakt. jag kan säkerligen hantera dem som kollegor. men att vara patient. näe. not my cup of tea. vi läser om sårbarhet just nu. jag fattar ju att det har med det att göra. mina issues. det står i min bok att jag måste jobba på det om jag ska bli en bra nurse. så klart. så, nästa gång jag får vad som definieras som "kaffesumps liknande kräkningar" så ska jag prova att ringa vårdcentralen. fast det står att man ska ringa akuten. babysteps. nu är jag bara så galet öm i magen att jag inte kan ha bh.

idag ska jag inte
. dricka mer än en kopp kaffe till
. snusa så mycket
. stressa

idag ska jag
. dricka litervis med pepparmintste
. äta i lugn och ro
. ta en låååååång promenad med skönheten när han kommer hem, rain or sunshine.

promise.

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter inte bra det där med kräkningar. måste ta hand om dig vännen!!! vill ju att du ska må bra!!!! kramar

dubbeltänk sa...

du...vännen. utan att träffa otäcka läkare, kan du faktiskt få bra magmedicin på apoteket, om det är magkatarr du har. prata med en snäll apotekare istället. jag hinkar gärna mint-te med dig! kramkram!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se