tisdag, juni 06, 2006

anti-jante å schizofreni.

jag hatar vuxenvärlden. jag hatar att skriva personliga brev när jante fjanten hoppar på min axel å skriker i mitt öra att jag inte kan någonting alls. ingenting är jag bra på. jag hatar att betala räkningar. jag hatar att säga hej då till studentlivet å alla vänner. jag hatar att fundera över skatten nästa år efter lghköpet. jag hatar att bestämma mig. jag hatar myggor. verkligen.

jag älskar vuxenvärlden. jag älskar vänner jag kan ringa å beklaga mig för, som orkar lyssna och som ger mig råd och som ställer krav och får mig att skräpa mig. jag älskar att jag tar examen på fredag å har åstadkommit något med mitt liv. jag älskar att jag är självständig å kan betala mina egna räkningar. jag älskar vänner som ger en avskedspresenter å jag vet att dem alltid kommer att finnas där, bara lite mer sällan. jag älskar att jag fått pengar för lägenheten. jag älskar att jag har olika valalternativ. jag älskar att sommaren är på väg. verkligen.

"I'm addicted to things that are good for me, I'm addicted to things that are bad for me. Therefore my life is in balance."

Typ.

2 kommentarer:

cami sa...

Tack igen för ditt inlägg på min lessna blogg. Det gav värme och eftertänksamhet! Säger det igen för det tål att upprepas, älskar dina symboliker! Speciellt det där med vatten i lungorna..du är lite som Lars, man undrar var får du allt ifrån? På ett BRA sätt såklart!

:) Loppet var redan planerat flera veckor innan och även fast de blev skickade dagen efter, så det var ingen medveten tacklingsmanöver. Men det gav iallafall glädje när det andra inte kändes så kul.

Grymt imponerande att du är ute å tränar inför loppet (endast för det eller hur? :) 5 km, great! Då kommer du klara loppet som en dans. Jag måste oxå öva lite i spåret när jag kommer hem!

Älskar dig vännen, du är en klippa! Här får du en lång kram som räcker tills vi ses på riktigt!

Anonym sa...

jag älskar vuxenlivet, samtidigt som jag hatar det. längtar tillbaka, längtar framåt tills man är ännu mer vuxen, vill inte vara vuxen, måste vara vuxen. håller med i allt du säger! grattis till examen i förskott! massa pussar. snart är du hemma!! ses nästa vecka... jag jobbar morgon eller kväll hela nästa vecka så vi hinner med att fika på johanssons om du vill!!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se