onsdag, juni 14, 2006

klar kandidat å kolmården.

Jaha. Nu var jag klar då. Vad ska man tycka om det? Jag bestämde mig i helgen för att det är väldigt få av mina klassisar som jag kommer att sakna. Jävla pretto a-barn med noll djup. Grrrrr. Sittningen var lame, men jag satt vid Lisa den första och Lisa den andre och Fia den första vilket gjorde allting....ja, uthärdligt.

Examenscermonin var underbar. Helt lagom med snittar, skumpa å mingel. Ett grymt bra tal av Lisa den tredje om universitetet, livet och feminism. Sång. Jag ogillar låten "ta mig till havet" men just denna dag....my god vad jag grät. Det är så sorgligt. Sen kom "den blomstertid nu kommer" å den är ju speciell. mer tårar. Satt och funderade på hur det skulle gå för alla, hur glad jag var över att ha klarat mig igenom hela utbildningen utan en enda omtenta...hur mycket jag kommer att sakna Hälsouniversitetet. Sen fick vi diplom å jag var fan i mig den enda som visade ett uns av glädje när jag studsade iväg med mitt diplom å mina stolta föräldrar tog kort. Jävla pretto A-barn.

Sen fick jag en cykel och en cykelhjälm av familjen, tjohoooooooooooooooooo! Å vackra örhängen av syster å kärleken. Å fotboll å middag å mer fotboll. Tack för den dagen. Forever in my heart.

Nu sitter jag å tittar på min arm...p-staven plockades ut idag. Jag mår redan bättre. Förutom att jag vill bli ssk igen. darn.

På fredag ska jag å kärleken bege oss till Kolmården å spana in nykläckta djurkids och jag ska försöka sno en Lemur. Jag har ju redan en lemur hemma, men han är i plast. Han heter Lenny. Jag vill ha en till. Kärleken har redan insett att det kommer att bli tufft att hänga med mig i en djurpark. Men han ställer upp som alltid. God bless.

Nu ska jag gå å krama om honom å lugna hans nerver inför tenta i morgon åtta noll noll. Sen så ska jag drömma sött om lemurer, dvärgsilkesapor, enzo, delfiner och grodor. Ibland är det tryggt att ha saker att tänka på som inte ger en panik, utan bara en vidunderlig kärlek för allt och alla som vandrar och simmar och kryper och växer på denna jord.

2 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

Haha! Jag satt och drömde mig bort och tänkte mig in i din och kärlekens dag på Kolmården... Sjukt roligt. Ni är söta. Jag röstar för fotboll på Hörna på tisdag i goda vänners lag. Ska försöka ta mig till Sala på tisdag efter jobbet... ledig på onsdag... Sola?? Johanssons?? Beroende på väder... Grattis också! Du är grym. Du gör mig stolt. Se, där kommer hon på sin cykel med sin cykelhjälm på väg mot nya äventyr!

dubbeltänk sa...

stort grattis till min fina folkhälsovetare! du kommer göra oss alla till bättre och friskare människor! hur gick det med lemuren? jag vill komma och kolla.

jag röstar dock för att johanssons-flickorna får ta sig till "storstan" för att kolla på zlatan och grabbarna. jag jobbar ju sent och börjar tidigt! kan inte komma iväg i tid ju...mälartält och folkstim- jajamen!

p&k!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se