fredag, juni 02, 2006

kom ihåg att leka efter varje storm.

Tja! Min sociala misär har idag bytts till någon slags social klimax å jag har helt plötsligt vänner på orten som jag kan umgås med hela dagen. Jag ska leka. Först ska jag söka jobb. Sen ska jag leka. Jag ska leka sommar.

Jag har för övrigt hittat ett sjysst sätt att bränna extra kalorier på som jag funderar att ta patent på och promota på tv-shop (inte vidare smart att gå ut offentligt med denna idé i ett så kritiskt skede av uppfinnandet, men,men). När jag gick till uni. i morse (för övrigt helt frivilligt, jag vill suga ur varje sekund som är kvar av mitt csn-iga low life) så var det varmt och svettigt och jag power walkade duktigt. Sen så kom en hel rad med låtar från Buena Vista Social Club och det är där hemligheten ligger. Hela mitt inre dansade, samtidigt som jag fördes framåt av mina kesolår och blåmärksvader. Själen dansade salsa, samba, chacha, pasodoble...den gick inte att stoppa. Jag förstod inte ett enda ord men min kropp å själ hajade tydligen rytmen och jag gick runt med ett stoooort leende på läpparna. Så många söta obekanta pensionärer med rullatorer har aldrig förr hejat på mig så där glatt. Så, min vänner, på med sjyssta rytmer i ipodsarna, sätt på solsken och promenera - beach 2006 formen blir kirrad på nolltid.

You're heart will never grow old and your mind will never ever get bitter - if you remember how to play.

ps- såg att jag stavat fel i förra inlägget. det ska stå att "OM jag flyttar till..." inte "OCH"...men det är för övrigt ett ganska så hoppfullt OM.

2 kommentarer:

Anonym sa...

me love you. och jag lever. när kommer du hem? nu!!?:D

Anonym sa...

helgen var bra, men kort. först bounce i sthlm med jonas på fredagen (asbra!!) sen hey bab i sala på lördagen. bra men lite folk och jess var kanske ett uns för onykter. sen skansen på lördag med family. det var mysigt! körde min första mc-lektion idag, kulkul. ska köra mer på torsdag. kanske kanske kan ta ett kort i sommar ändå..:D hörde att lgh vart såld. skönt och jobbigt på samma gång. men snart kommer du hit och kan våldgästa min soffa! pysspyss


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se