fredag, juni 23, 2006

zZzzzzzzZzZzzzzz.

Här kommer några trötta tankar från vårdhemmet...klockan är 02:45...hela huset verkar sova så sött, så sött. Vi äter jordgubbar å ska kolla på nån cheesy film som jag antagligen inte kommer minnas att jag någonsin sett. Hjärnan går på lågvarv...gud vad jag är avundsjuk på er andra som ligger och sover gott i era sängar. Sweet dreams!

Men tröttheten till trots, ibland känns det här med att vara vårdbiträde som ett av de bästa jobben man kan ha. I allafall när någon kallar en för "ängel utan vingar" så där i fyra-snåret. Man kan bara le och stryka på kinden.
Man kan bara hoppas på att de är trygga.

Jag vet inte vad jag skulle skriva egentligen. I dag är det midsommarafton. Ja, vad säger man om det. Jag har inte funderat så mycket på det i år. När jag inte är ledig över midsommar känns det alltid som en katastrof. Nu när jag är ledig har jag inte lust att göra något speciellt. Jo iofs...sova.

För allas information så tog jag ingen lemur. Jag är djupt upprörd över att alla Sveriges lemurer har flyttat till huvudstaden. Jag får kanske flytta efter.
Efter denna besvikelse har jag nu sälarna blivit mina nya idoler. God damn it, de är sjukligt söta när de ligger och sover i solen och snarkar. Väldigt meditativt ljud, vi satt där i 20 min och bara njöt. Sen vara vi bara "vi" och det var den bästa par-dagen på länge. Fick mig att tänka på Lou Reed "what a perfect day." Så därför slutar jag min blogg med den.

God morgon Världen!

"Just a perfect day
Drink sangria in the park
And then later
when it gets dark,
We go home.

Just a perfect day
Feed animals in the zoo
Then later, a movie, too
And then home.

Just a perfect day
Problems all left alone
Weekenders on our own
Its such fun.
Just a perfect day
You made me forget myself
I thought I was someone else
Someone good

Oh its such a perfect day
Im glad I spent it with you
Oh such a perfect day
You just keep me hanging on
You just keep me hanging on

Youre going to reap just what you sow,Youre going to reap just what you sow..."

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej gums. jag kommer hem imorgonbitti. vill inte aka fran solen, men nu maste man. det har varit underbart och jag ar lite pepparkaka. ska bli skont att fa traffa dig! snart snart. nasta vecka leker vi! massa kisses. glad midsommar!

Blame it on the stones sa...

Åh, ängel utan vingar! Hoppas din midsmmarafton var one of those perfect days. :) Jag lyssnar på lars i söndermarken och funderar på om midsommarafton verkligen var igår... det känns inte så. Ska snart fira igen, lillebror blir ännu ett år äldre. För övrigt kan jag informera om att lemurer även finns någon mil utanför Gävle, jag blev polare med ett skönt gäng hemmahörande i Furuvik. :) LOVE!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se