måndag, oktober 09, 2006

can one know without knowing that one knows?

när denna vackra måndag är över, har jag tagit mina första fem poäng av min magister. steg för steg ska det nog gå. just nu sitter jag dock och funderar över denna rubrik. japp, kursen som började idag är så klart vetenskapsteori. detta ämne som jag fått för mig att jag hatar men som ändå får mig att sitta och tänka, får mig att bli arg, får mig att bli frustrerad... jag antar att någonting i min hjärna provoceras/tilltalas av denna vetenskapernas vetenskap. jag orkar nog inte ge det mer än en timme till idag. sen blir det träning, där slipper jag tänka alls.
(det där var ett ganska falskt påstående, eftersom förra veckans bodystep verkligen var svår att fatta...)

Fotbollen var grym i lördags. Regnade hela dagen så jag och kärleken cruisade mest runt i traktorn...hälsade på johnny å sprang ett litet tag runt i city. sen hängde vi på hotellt...god bless vänner som jobbar på hotell å som kan göra så att man får skitfint rum för 250:- I like! Vi gjorde oss vackra och åkte i väg på en gratis middag med gratis alkohol. Sen tog vi en gratis taxi till råsunda där vi satt på tredje raden, vid mittlinjen nästa, gratis. vi satt en rad framför ingvar carlsson m. barnbarn. framför! det är svåra tider för sossarna.
vi fick också jubla över våra svenska lirare som skötte sig grymt utan zlatan. numera finns det en ny sång: "I said Shabaan, Shabaan. I LOVED you, Ich liebe dichED, zlatan ibrahimovich."

(ja, jag fick i mig för många avslagna folköl under matchen....)

sen drog vi till söder å drack billig öl med J. sen tog vi gratis taxi till hotellet. sen var helgen slut.

nu börjar en ny vecka och jag arbetar medvetet med att inte drabbas av ännu en sjuk ångest-attack. mest för min egen skull, mycket för kärlekens skull. han kan ju inte orka plocka i hop bitarna av mig hur många gånger som helst.

i natt ska jag INTE fundera på om man kan veta något utan att man vet att man vet det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

hmmm och lillstrumpa har tagit sina fem första högskolepoäng någonsin! Tack för hjälpen med uppsatsen. Jag like nya 'inte-zlatan'-låten, fick inte ens se matchen, hamnade på nåt underligt vis på middag hos nya kärlekens familj, bakis å äcklig. not good. men de var iaf nice! mor å mormor kommer på torsdag får se om får syna karln... love ya

Blame it on the stones sa...

synd att jag inte var i stan och kunde dricka billig öl med er. förresten... vad lever ni för jetset-liv?! glamoröst värre!

Anonym sa...

hola chica. träna på torsdagmorgon? eller förmiddag typ lunch. 12.00 aeB och core. sen dusch och lunch? ja ja ja ja JA!! pyss o kräm

What's Up JR? sa...

För att kommentera din sista rad ska jag posta vad som tros vara ett citat.
"Jag vet endast att jag inte vet någonting" - Sokrates

Känn på den!

Lina H. sa...

jaha. bloggreklam. det var nått nytt.

Lillstrumpa: du e grym, lycka till med mormor å mamma på dina 12 kvadrat. ha ha ha.

Blame it: post-it's...snart...pliz!

Fialin: I'm game

jr: jag vet inte om jag vet någonting heller. hur vet man det?

Blame it on the stones sa...

alltså... post-it's - anytime! jag har sagt att dörren står på glänt! kom i helgen eller nästa! vi kan dela baginbox och skriva höstlistor, livlistor och kärlekslistor. jag vill bara vara med er där ute som läser och känner er träffade!! ;)


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se