onsdag, oktober 25, 2006

det mörker du ser gör att stjärnorna märks lite mer.

nu är det höst. jag märker det på träden, på regnet, på den underbara krispiga luften, på löven under mina fötter å på alla människor runt omkring mig. jag märker det på morgonen när det är sjukt jobbigt att lämna det varma täcket i sängen å på kärleken som snoozar oftare än vanligt.
and i lööööööööööööv it.

i går när jag begav mig till bussen för att åka på föreläsning regnade det brutalt mycket. genomblöt och kall. blötaste skorna ever. frös. längtade efter varm filt å tv-häng. var underbart att komma hem igen.

det är det som är bäst med hösten. att kura in sig. att längta hem. att hänga i bortrest väns lgh med underbar vän å bara snacka bort oss. längta bort oss. skratta åt misären. promenera hem och sen ändå må rätt så bra.

det är så vackert.
sinnena är skärpta efter en lång sommar då framtiden oftast är ganska diffus under de varma sommarkvällarna. sommaren är nuet. hösten är framtiden. det blir en perfekt balans.

å så får man längta efter vintern å att åka bräda. efter att gå hem från stan å höra knarret under skorna å släpa på julklappar i trevliga påsar.

man får tid att tänka, sova.....mysa, hinna i fatt sig själv å längta i från sig själv. det är sånt vi människor behöver. så le i höstregnet mina vänner. å se till att ni har te i helgen när stormen kommer. det ska bli helt fantastiskt.

glöggmys på onsdag e spikat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

måste köpa glögg innan dess. kanske ska hälsa på pappas nya butik. den öppnade idag. då hade man fått gratis snittar. om man velat.

du på söndag ska jag mannekänga lite. tänkte höra om inte du vill vara stark supporter? kl 19 på vallby är det. du kan få skjuts om du vill.... man får smörgåstårta i biljetten. fan det kanske inte är GI. skit.

Blame it on the stones sa...

åh, kan man INTE tycka om hösten när du skriver så vackert? well... ikväll, när klockan har slagit 17.30, jag har 3,5 timme kvar att jobba - helst utomhus så mycket som möjligt. regnet står som spön i backen och vinden viner runt betongknuten där jag sitter, inomhus men ändock påbylsad som om det vore vargavinter. ja, då kan man ogilla hösten, känslan av att åstadkomma något i mörkret och kylan. det känns mest kallt och hopplöst... men att läsa dig, starsis, det värmer som alltid och jag är så oerhört lycklig för att du gör de inputs du gör i mitt liv, stjärnorna syns mycket mer ikväll! LOVE YOU!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se