lördag, oktober 28, 2006

magkänsla.

jaha. jag har haft en sån där levande dag idag (och gårdagen var inte dålig den heller...)... vet ni vad jag menar? En sån där dag när man har så många känslor i kroppen samtidigt att man bara vill skrika rakt ut, sova eller prata oavbrutet i timmar med någon som kan förstå. Har varit på utbildning med Brottsofferjouren...krishantering handlade det om. 5 timmar en lördag. Låter ganska jobbigt men shit, killen (ja, egentligen en man i 60års åldern med grått skägg) kunde snacka. Kändes som att jag var där i en kvart å jag ville att han skulle fortsätta prata forever. Jag grät, jag skrattade, jag funderade, jag var livrädd, jag var hoppfull...jag levde. Å sen kom jag därifrån helt fylld av en massa känslor och tankar...som har blivit kuvade efter 4 timmars pluggande. En jobbig lördag jag inte vill vara utan. Den här metodkursen is killing me softly kan jag lova. Att man ska behöva slita såhär mycket för 1 poäng. EN poäng. Har läst 11 vetenskapliga artiklar (mååååånga sidor styck) å svarat på 15 frågor (10 sidor text just no, going for more) å sliter just nu mitt hår för ett 3-sidigt PM. är det vettigt?!?!?

När jag satt på föreläsningen väcktes en massa drömmar och planer och jag visste vad jag ville göra med mitt liv. It was pretty shitty good stuff....nu kan jag inte minnas dem. Men känslan ligger kvar i magen. jag hoppas den kommer upp i hjärnan igen.

Nu känner jag att jag kan svamla i timmar om saker jag lärt mig idag. jag tar dem när stormen har lagt sig. nu ska jag fortsätta dricka vin, plugga....å njuta av att "plötsligt händer det"...att man blir bekräftad and my god, det känns underbart.

godnatt till er därute, alla som festar på i den kyliga natten å värmer er med alkohol och varandra. Snart är jag där med er. Ge mig ett år. ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

my love. du låter lycklig. jag gillar det. lyckliga människor gör mig lyckligare. trots att knäppkatten lakriz satt i sig ett långt långt gummisnöre och kanske måste till akuten vilken sekund som helst. därför flyttar han till mams o paps idag så att han kan ha sällskap hela tiden. jobbigt. jag hoppas att den kommer ut den naturliga vägen... onsdag = glöggmys. jag har sett annonser om glögg vilket betyder att vi är i precis rätt tid! superbra. hur gick uppgiften!!?? jag vill fika. puss

dubbeltänk sa...

jag blir helt lycklig jag med av dina inlägg..fast med en liten klump i magen. jag vill inte riktigt vara där i vardagen. jag är inte helt nöjd med den. men när du skriver om den på det sättet, blir jag ändå glad. över att du ger mig ytterligare ett perspektiv på det hela.

allvarligt. jag kommer hem onsdag vid lunch. jag vill oxå glögga!!

Anonym sa...

Kram...

Anonym sa...

sorry...jag skulle bara höra hur det gick med uppgiften...


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se