onsdag, november 01, 2006

yrsel.

jag borde kanske inte gnälla över att jag har yrsel i dag. en dag av många dagar i mitt liv. finns dem i min närhet som har fler yrseldagar än vanliga dagar nästan. men jag är inte van och jag ursäktar mig med det. jag vill gå ut och gå men vågar inte ut riktigt än. solen skiner, vinden blåser och jag skulle verkligen behöva solsken för sinnet och blåst rakt genom huvudet. ut med förra veckan och måndag och tisdag. bort med stressen. såg ett program på UR (japp bara sånt som går på förmiddagarna när man verkligen inte har ngt val...suck) om en tjej som blivit utbränd vid 23 års ålder. hon hade flyttat ut i bergslagens skog till ett mäktigt å vackert rött hus mitt ute i ingenstans. där det var tyst och skönt. hon sa att första varningsteckenen för henne hade varit 1) trött i muskler utan anledning 2) hade yrsel 3) hade hjärtklappning.
check check check.
jag ska verkligen vara snäll mot mig själv idag. låta kropp och sinne hinna i fatt. försöka låta bli att få dåligt samvete. det här är ju prevention om nått, å det är verkligen dags att leva som man lär. KI borde vara stolt över mig idag. så det så.

4 kommentarer:

Anonym sa...

helt rätt gumman!! inget dåligt samvete, bara njuta av livet. och ikväll blir med mys med glögg och pepparkakor. gött.

onda i magen syftar till det som stod längst ner. gift eller singel...typ. hade ett inte-gräl igår som slutade med att jag grät. inget roligt alls. och idag har vi inte ens pratat. vill grina på väns axel nu!!!! puss

Blame it on the stones sa...

love! jag skulle ju ringa dig... tror jag måste göra det nu. fast du är kanske på glöggmys, men det gör ju inget. puss!

Anonym sa...

jag är iaf alltid stolt över dig syster yster. du jobbar grymt hårt å bra...hoppas inte yrseln är en släktgrej som händer utan knogar eller städmani... jaja din lillasyster är iaf ett a-barn, törs knappt säga den ens. men säkert once in a life grej. ha det grymt i gbg å slappna av å ha kul, you deserve it!

Anonym sa...

Hehe, det är visst mer än bara pluggångest vi delar. =) Glöggmys har man alldeles för sällan. På ikea kan man köpa värmeljus som doftar apelsin och kanel, om man vill förhöja julstämningen ytterliggare. Ett litet tips bara.

Simma lugnt...


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se