måndag, november 06, 2006

brudar, bio och brev.

brudar. i helgen har jag hängt med flera sköna brudar i en stad som jag eg aldrig har gillat, göteborg. som tur är har jag ändrat mig. har ätit god mat och druckit lagom med mängder vin. panikshoppat ("Åhléns stänger om 3 minuter") eftersom stadshänget innebar presentletning, fika och lunch mer än att leta efter kläder till oss själva. pratat relationer och tack och lov inte pratat om framtiden. såååå skönt. jag behövde det. det var bara nuet eller dået. kollat in så att nyblivna singelbruden funnit sin plats i nya staden, och man kan väl bara konstatera att hon har intagit den med storm. bravo! pluggtjejen verkar trivas som fisken i vattnet och en stor eloge till henne som orkar bo i korridor. födelsedagstjejen har sina issues men jag tror att hon mådde ganska bra på sin alldeles egen dag, men pannkakor på sängen och middag med vänner på en grek. helgen slutade på överfullt SJ tåg där konduktören plötsligt utbrast "ja kära resenärer, som ni märker är det jävligt trångt på det här tåget, om ni vill vara så vänliga att tränga i hop er lite till, eftersom det står folk på perrongen som inte ens kommer in på tåget." pust. ibland är det sjukligt skönt att komma hem. ettan kändes ganska stor i går kväll även när vi låg pussel i soffan och kollade film.

bio. i kväll e det movietime. haft biocheckar sen i våras som jag inte lyckats använda. ska hålla kärleken i handen och drömma mig bort i en annan värld ett tag. varför är inte bio gratis???

brev. jag stod precis i hallen när posten singlade ner från brevinkastet. ett brev från min stjärnsyster ramlade på mina fötter. sånt som kan få en så underbart lycklig en vanlig måndag. nästa mission är huvudstaden så jag får krama om henne live. jag längtar verkligen efter det.

ny vecka, mina kära vänner. vad ska vi göra med den?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja på onsdag tycker jag att vi ska intaga matlåda antingen hos dig eller mig på min "lunch"-rast kl sju på kvällen. jag vill ha häng, massa häng. och i helgen är det fars dag och jag ska hem till sala på söndagen, men lördagen är alllllldeles fri för mina kära vänner som jag alltid annars åker bort ifrån. tråkigt. men trevlig med pussar också...lite svårt att välja liksom. kram

Blame it on the stones sa...

och jag vill krama dig, star! love! ***

Anonym sa...

need hugs, kisses och trevligt kompishäng... hatar mitt jobb just nu :( ska vi ta pysselkvällen på onsdag nästa vecka? måste köpa grejer... pyss

cami sa...

Tack för att du kom å hälsade på och sjysst att du ändrat uppfattning om staden. Jag tänkte bo här i sommar (vara i Sala nån vecka) och då väntar jag mig ännu ett besök så vi kan hänga på en å annan uteservering, på Liseberg å ytterligare nån uteservering! Jag gillar också staden, men har mycket kvar än att upptäcka. Hoppas det blir positivt.
Vi var ju grymma sist på Åhlens. In, reka, handla, ut, nöjda.
Det är så det ska gå till, effekivt! :)
Jag tror också födelsedagstjejen hade en bra dag, hoppas de kan bygga ännu bättre dar.

Det var riktigt sjysst att bara va med er, äta god GI-mat å dricka ett gott rött å snacka löve med allt vad det innebär.
Hade lyxig matlåda i två dar efteråt och fick dessutom ge ut ditt recept efter en avsmakning under lunchen. Det var lagat med kärlek!

Älskar dig vännen! Hoppas du har en bra helg när mannen är på grabbresa!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se