måndag, november 13, 2006

ångestboll.

Ibland är det för många regntunga moln på ens privata lilla himmel å man känner verkligen att det är dags att dra till sahara å hänga på ett baduingäng å bara vandra. där ingen kan nå en. där ingen kan stressa en. där ingen kan komma åt ens lycka. ibland är det väldigt skönt när den som man delar tak med känner likadant. att man vill fly ihop. det är det som gör mig glad just nu. att vi är två ångestbollar under samma lilla tak.

var å kollade på lägenhet i går. båda föll pladask å tog ut segern i förskott. här skulle vi bo och jävlar vilka grillfester vi skulle ha i sommar på våran 22 kvadrats terass. men nej då, det var ett annat par före oss i kön, som lghtanten inte berättat för oss. å dem är ju bara dumma om dem inte tar den. den är perfekt. vi får bo kvar här å jag å kärleken har bestämt att vi ska kasta ägg på deras jävla terass i sommar. så det så. ägg ska dem ha, dem jävlarna som står i kön före oss till lyckan. grrrrrr.

och don't get me started när det gäller plugg. jag är helt slut. jag haaaaaaaatar det just nu. ser inget ljus i slutet på tunneln. det är uppgift efter uppgift och 17 uppgifter parallellt. det är okay med svåra uppgifter, det är ju därför man pluggar, för att bli smartare. men jag har alltid haft svårt för att få nått gjort när det är så många saker som ska vara gjorda i olika ämnen. det stressar min själ och mage och tar bort lusten. allt blir bara ett nödvändigt ont. ska det vara så? hur kan det bli så, när det egentligen är jävligt roligt allting? jag haaaaatar.

jag är också arg på min farmor. en ganska förbjuden känsla eftersom hon alltid var kvinnan med stort K i mitt liv. min farmis. hon gör det igen och igen och jag vill liksom inte prata med henne längre. hon mår dåligt över sin egen vikt. jag mår alltid dåligt över min egen vikt. jag tänker på det alla timmar på dygnet som jag är vaken och det tär, men jag är van och jag får leva med min egen dumhet. men när någon man älskar, och som ska älska en för vem man är, kritiserar....då blir livet ganska tungt. och jag kan inte säga i från. för jag tycker att hon har rätt. och jag behövde inte det där just nu, när allt annat är så jävla tungt. då behövde jag bara höra att jag är duktig och älskad villkorslöst.

jag vill faktiskt bara sova. alternativt vistas i närheten av min lilla älskade kusin. hon gillar mig, näe hon älskar mig, bara för att jag är jag. för att jag är kusin-Lina som lär henne dumma saker och hon lyser upp när jag kommer in i rummet. jag älskar att se hennes små vantar på vårat element och höra henne komma springande och det ljusa håret flyger som en aura runt henne och hon bara strålar. hon är så oförstörd och det är fint. det är så många trasiga människor runt omkring mig just nu, och det ger en massa massa hopp att se någon så carefree.

jaja. det var min lägesrapport för idag. nu ska jag ta i tu med fågeln som sitter fast under mitt fönster och skriker hjärtskärande. fattar inte vad dem har där att göra. fågelpolaren sitter på min fönsterkarm och tittar på mig nu "ska du inte göra något???" jag känner faktiskt för att dra ner persiennen och sätta på hög musik. till och med fåglarna är trasiga...kan dem inte bara kvittra?

6 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

kom hit med din ångestboll så ska jag göra allt jag kan för att lösa upp den med fika, post its, rödvin, prat, mys, ja, vänskap helt enkelt! :) vi kan vandra i en v vilsen vinternatt igen och titta påstjärnorna eller tvinga oss att träna på att vara orädda för mörkret. för det är mörkt nu, hela tiden! love!

Anonym sa...

ey ångestboll. jag gillar dig och på onsdag ska vi fördriva ångesten med glögg, pepparkakor och skit i GI... och massa julmys. jag glömde julskivan, du har? sabla ångest. sabla jobb, jag vill gå hem. kiss

dubbeltänk sa...

vågar inte ringa och fråga nu, för du kanske sover...men ska jag komma över och ge dig en kram? anytime! kärlek!

Anonym sa...

favoritsyster, mm delar av vår släkt är verkligen fuckat up ibland. men du vet ju att farmis alltid kommer vara så här för att hon går igenom å lider för val hon har gjort tidigare i sitt liv. börjar bli gammal. å om du skulle vara typ anorexi-smal så lovar jag att hon skulle klaga på det med. dem blir aldrig nöjda liksom. jag har oxå sabla mkt att göra i skolan nu, två kurser som går in i varann med skriv-uppgifter å min hat-grej i världen. vet du vad det är förresten? det jag hatar mest i världen att göra? love ya/j

Anonym sa...

hittade ni dit? det var skjutbanegatan inte banvägen... hrm. hoppas du fick din goda kebab iaf!! Kram och ha en bra helg.

cami sa...

En öken utan krav lät skönt, men stanna. Du gör så mycket nytta och sprider sån love här i kalla Sverige!

När sen sommaren börjar närma sig hoppas jag att vi ses på eran terass, uppdukandes till grillfest! Annars har jag några ägg du kan få!

Jag har extra energi idag, skickar över en stor dos till dig, så att molnen ska kännas lite lättare!

Sköt om dig, varm kram!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se