torsdag, november 30, 2006

helga natt.

jag är ganska otroligt jävligt trött på mig själv i dag. fixar inte denna deadline. heller. sitter bara å stirrar.
dagens ljusglimt har varit stundande konsert med Anna Ternheim i kväll och så världens bästigaste låt....."oooohhh heeeelgaaa naaaaaaaatt". jag skämtar inte. det finns ingen annan låt som ger mig gåshud igen och igen...vågar inte räkna hur många ggr i rad jag lyssnat idag. det är inte texten som är särskilt speciell. det är känslan ända in i magen. varför spelar man den bara på julen? är det egentligen en jullåt? jag är tveksam.

för mig är det en väldigt speciell stund som gör att jag gråter. för 5 år sen satt jag å stortjöt i kyrkan på midnattsmässan, lutad mot min systers axel. morfar låg för döden. jag hade inte hunnit ta in det än, för jag hade varit så koncentrerad på andra händelser i mitt liv. men när jag satt där i kyrkan på julaftonsnatten så bara brast det, till just den här låten. det är nog ingen slump att det skedde just där och då, för jag får alltid ett enormt lugn i kroppen av att vara i kyrkan. vårlden känns lite närmre då, om det har med religion, andlighet eller nått annat att göra spelar ingen roll. jag kan andas där, jag kan tänka där. att gå till kyrkan den där kvällen var nog bland det viktigaste jag gjort i mitt liv, annars hade jag freakat ur ännu mer än vad jag gjorde den våren - oh helga natt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

fan. kan inte fatta att tiden har gått så snabbt men samtidigt så långsamt på nåt sätt. kommer så väl ihåg den där vintern och ditt telefonsamtal när jag satt i bilen på väg hem från fjällen, jag visste redan vad du skulle säga innan du hann börja. usch vilken hemsk bilfärd hem. så mycket har hänt sen den vintern men det känns ändå som igår.

Blame it on the stones sa...

i love you, i love you, i love you too!! vi ses snart hoppas jag. du råkar inte vara i sala i helgen som kommer... jag tror jag drar dit på lördag. annars stundar snart en myskväll i västerås, innan julstöket drar igång på allvar! flytta till sthlm för fan!

Blame it on the stones sa...

http://platsbanken.ams.se/direkt/43/061204,150040,240914,21,920043.shtml

JOBB TILL DIG! I STHLM!

Blame it on the stones sa...

http://platsbanken.ams.se/direkt/43

/061204,150040,240914,21,920043.sht

ml

försöker igen...

dubbeltänk sa...

kyrkan är bra. jag mår också bra av kyrkan. vad de thar att göra med vet jag inte, men jag kan få rysningar i hela kroppen av det jag faktiskt upplever där ibland. nu händer det ju inte särskilt ofta att jag besöker kyrkan längre...men vi kanske skulle göra det ihop?

förresten, min kära personliga tränare...den här veckan har min träning legat på is. hur duktig har du varit?

love!

Anonym sa...

bakis?


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se