fredag, oktober 13, 2006

ja ha, å vad gör du nu för tiden då?

Alltså det är skräckblandad förtjusning jag känner inför nästa helg. Det är dags, nu har det gått 10 år sen vi gick ut nian och det är dags att samlas igen och skylta med vad (och vem) man tillslut blev. 10 års reunion helt enkelt. De flesta av mina gamla klasskompisar som jag pratat med verkar också vara smått rädda inför denna helgen...det blir tid för självutvärdering - har jag blivit någon bra? något bra? har jag blivit fulare? snyggare? smalare? fetare? Har jag blivit precis så pretto som alla trodde att jag skulle bli eller blir folk förvånade över att jag flyttat till Knutby?

Ärligt talat. Jag tror inte att någon har förändrats i mina ögon. Jag tror att alla har förändrats i sina egna ögon.

Min självutvärdering har varit ganska hård å skoningslös, å dem som känner mig är väl inte förvånade över det. Ja, jag har blivit fetare. Ja, jag är nog ganska pretto fortfarande. Nej, jag har inte lyckats bli så lyckad som jag drömde om när vi skrev i det där häftet på avslutningen "vad gör du om 10 år". Men jag vill fortfarande.

Hittade en vacker mening när jag läste Gardell i går kväll "Jag har alltid hållit mina drömmar i handen"
Det var huvudsaken för mig i 9an, det är huvudsaken för mig nu. Jag tänker inte släppa dem. Jag har äntligen kommit på vilka drömmar jag har, helt konkret har jag skrivit ner dem i min dagbok. Jag är nöjd med dem. Det är vackra och sunda drömmar och den som lever får se.

Så, reunion. Jag har en vecka på mig att samla kraft. Att fila på svaret till frågan - ja ha, å vad gör du nu för tiden då? (en god vän till mig har funderat mkt på vad hon ska svara på frågan för att inte bli placerad i ett fack....å har bestämt sig för att ljuga. Hon ska helt enkelt säga att hon körat bakom Carola. Fråga mig inte varför men det är sjukt kul)

Jag har dessutom en minireunion att se fram emot på tisdag, då jag ska träffa mina två bästa och käraste gymnasiepolare. Övning ger färdighet.

2 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

haha... låter kul. jag tycker att du och camilla ska säga att ni uppfann post-it's-lappar och blev miljonärer... sett den filmen?! skämt och sido - gå på hottan och känn dig som 15, folk kommer ändå att bete sig som om de vore fjortisar. samma gamla gäng kommer att hålla ihop, tissla och tassla. de gamla högstadiekärlekarna kommer att flirta med varandra som om de såg varandra för första gången i trappen på ekeby eller i vallatunneln. "heeeej!!!... hur äääär deeet?!" "jahaaaa... vaa kuuuuul!" jag ser spektaklet framför mig, jag har dock ett år kvar. det kanske är bäst att börja förbereda sig redan. good luck, babe. jag tror att du gör succé!

Anonym sa...

my girl, du kommer att klara dig galant. du har ju gått med i vår trevliga förening i Knutby, du behöver inte presentera dig som barnflicka om du inte vill. det räcker med att du bor i knutby så frågar nog inte folk ngt mer och då, DÅ kan du passa på att evangelisera (??) dom. må gudinnan vara med dig.


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se