torsdag, oktober 19, 2006

det är ett märkligt liv.

märkligt 1: att jag har gått från att vara vegetarian till att äta massa kött. Å från att vara skiträdd för att äta fett till att äta massa fett. stavas GI mina vänner. G-I.

märkligt 2: jag har ont i magen pga märkligt 1.

märkligt 3: jag har spenderat många timmar den senaste veckan på jobbet. har vakat vid en underbar mans sida. han får dropp, blod, blodplättar, morfin...å jag kan inte låta bli att undra varför? jag har gråtit, jag har haft ångest, jag har samtidigt suttit å pluggat medan jag vakat vid den döende mannen. hela situationen har varit bisarr. jag vet inte hur det har gått för honom nu. jag orkade inte ta fler sånna pass. de får mig att må märkligt.

märkligt 4: att jag bor i Västerås.

märkligt 5: reunion på lördag med förfest som börjar kl.16. Å jag ska jobba natt å vaknar antagligen ganska sent, ska på lghvisning i stan, å sen ska jag dricka rödvin...eeehh till frukost? å träffa kompisar från förr.

märkligt 6: att min kära vän har tagit steget å blivit singel efter 4,5 år å flyttat till göteborg. det är sabla märkligt.

märkligt 7: att jag bloggar när jag borde studera.

4 kommentarer:

Lotta sa...

...och märkligare blir det. Var så säker. När jag var liten till exempel var det inte så märkligt att Barbie ser ut som hon gör eller att det fanns rosa ponnys med tryck på rumpan. Nu känns allt detta absurt. Vad som däremot kanske egentligen inte är så märkligt är väl att man blev som man blev?

Blame it on the stones sa...

när ska jag få tt del av allt det märkliga live?? miss u! love u! ikväl ska du på reunion... är det okej om jag lär av dina misstag? nej, du gör nog inga... men om? PUSSAR!

Anonym sa...

Hej där... hoppas att din kväll gick bra och att du inte behövde ljuga som vissa andra :)
Om jag stannar hela året ut här så har jag ju precis kommit hem från Staterna och har ju något att komma me kansek i en salabos ögon... ha ha men de hade ju varit mycket coolare om jag hade kunnat sagt. Nej du vet de va LOREAL som ringde upp mig och gav mig ett skit bra erbjudande som jag inte kunde tacka nej till. Lägenhet på park ave. granne me jack nicolson och polare me Paris Hillton :) ha ha ha. Eller ja kanske inte hade behövt tagit i så mycket. Men de va ju kul att fantisera lite. :) vet du nu ska jag sova. Ska spendera min dag på manhattan i morrn så jag behöver min skönhets sömn. Är jätte trött nu och trode nästan att de va Martin du vaka över. Fick värsta rysningen först och fick lov att läsa om meningarna. Men de va de ju inte utan nån på ditt jobb.... nej go natt vännen. Massa kramar //The Norp

Blame it on the stones sa...

jag tycker att vi ska revoltera mot vuxen-distanseringen så ofta vi kan! kom och häng!! jag vill också komma till er stad snart. i helgen drar jag dock till gbg. ska bli ball! PUSS PUSS


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se