måndag, juni 11, 2007

expedition lov.


Det vore extremt trevligt att vara 7 år igen. Vakna precis innan sommarlovsmorgon, äta frukost framför tv:n å sen cykla med vännerna till badplatsen och ta dagen som den kommer.

No worries.


I sommar har jag absolut inget lov. Jag har överplanerat. Vet inte ens om det finns ett sådant ord, men hur som helst, det är precis vad jag har gjort. Överplanerat.

Sommarkurser, uppsats & en massa jobb. Var på upprop idag å fick en rejäl chock över arbetsbördan, men ändå känner jag mig manad att klara av det. Jag har längtat efter denna måndag, efter struktur & energi...och jag känner att det kommer att gå. Jag klarar det.


Men för att klara det, då behövs det också sköna dagar som t ex fredagens parkhäng eller lördagens hemma-hemmahäng. Vad jag dock behöver mest av för att varva ner är dagar som igår. Åt frukost med dubbeltänk vid hemstadens vackra sjö för att sedan ta årets premiärdopp (blev by the way nafsad av en and i lilltån, en annan sorts premiär). Var underbart att ligga i solen å bara prata. Sen vidare till barnkalas med bullar & saft som jag drack ur lillkusins glas på hennes uppmaning.


Min lillkusin kräver ett eget stycke i denna blogg. Jag vet att jag pratar mkt om henne för er som träffar mig live, eftersom jag tycker att hon är det underbaraste barnet som vandrar i ett par rosa sandaler. Jag ser så mkt av mig själv i henne, kanske tack vare omgivningens remarks. Hon är en extrem känslomänniska & hon funderar väldans mkt på döden, livet, människor & djur. Det är fantastiskt att hon har så många lediga somrar framför sig där hon bara kan springa runt och njuta av gräset mot bara fötter, fånga fjärilar, dricka saft, äta jordgubbar, kolla på sommarlovsmorgon, bada & leva precis här och nu.

4 kommentarer:

Unknown sa...

din blogg ändrar utseende. :)

det var en hääärlig dag igår. gärna mer av det! härligt att träffa dig!

när får jag träffa lill-kusinen, då? är så nyfiken på henne!

love!

Blame it on the stones sa...

låter som en supersöndag, fin härlig bild från speciellt ställe i våra hjärtan! ville också vara där, så här i efterhand när jag hör sammanfattningen! jag badade också igår, i smedsuddsbadet, mitt nya bad. dock inga andnafs... puss!

Anonym sa...

ja ill osse. gud vad mysig med månsan, det blir nog en tur dit, frukost på lördag kanske. innan inflyttningsfest.

tack för igår, hoppas du var lika trött när du kom hem! jag somnade med tv:n på. trött i morse med. undrar varför?

struktur i livet är bra, liksom slapp och trevligt häng, en lagom blanding ska det vara. vilket jag hoppas att vi kan fixa!!! jag ser fram emot goda drinkar på uteserveringen!

jobba jobba jobba ska jag nu. hörs snart! kram

Anonym sa...

fäl fäl fäl på länken till min blogg. ska vara blogg.se inte blogger.se bara så du veeeeet! :D det är inte lika mycket sol idag :( pyss


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se