onsdag, juni 27, 2007

you must do something creative.

Så säger min fortunecookie på facebook idag. Det var ganska lustigt med tanke på att jag funderat mycket på min framtid de senaste dagarna (Ja, alltså extra mycket) och en av de sakerna jag kom fram till är att jag måste få göra någonting kreativt. Kan ju alltid hoppas på att jag kommer in på kursen i kreativt skrivande som jag sökt, för i såfall har jag det kreativa kirrat. I går sa min goda vän L att hon tänkt på att jag bara måste jobba nära med människor och sa la hon upp några sjyssta motiveringar för påståendet. Kände att hon hade rätt. Så vad jag letar efter är ett jobb som är:
  1. kreativt
  2. nära andra människor

Känns bra att tänka i sånna banor ibland, alltså verkligen fundera på vad jobbet ska innehålla & inte bara yrkestiteln...för det är så lätt att tappa fokus på vad man vill göra när man sitter där å surfar igenom alla lediga jobb på platsbanken.

Appropå framtid så har jag insett att kursen i retorik is too much. Jag orkar inte vara en duktig flicka som kirrar uppsats, 10p retorik OCH sommarjobb. Retoriken finns kvar. Det är det enda jag kan prioritera bort eftersom min sinnesfrid hänger på att uppsatsen blir klar & att jag har pengar på kontot. Retoriken finns kvar. Och jag SKA läsa den senare eftersom det är bland det roligaste jag gjort på länge. Men inte nu. Jag vill inte vara överduktig. Jag beslutade mig för detta i går till mångas förvåning och fick en del pikar om att det var typiskt mig att bara ändra mig över natten. Jag har också fått en del pikar om att min mobil gått i två delar under midsommarhelgen. Ett smakprov:

"...Så din mobil hängde inte med i ditt tempo..."

"you crack me up! Sa ju att snaps aldrig var bra för en..."

Ja ja. Det bjuder jag på. Typiskt missy.

Nu ska jag skriva på uppsatsen, finns inte så mkt annat att göra en dag när regnet bara öser ner. Men först ska jag titta på korten från igår. Var på Allsång på Skansen med 3 goda vänner & njöt av att för 100e gången se Ola & the Ark och jag fick höra min themesong. :) Var iofs minst lika trevligt att se Maia H, världens pingla med världens röst. Pretty pretty. Kvällen avslutades med drinkar på Skybar vid centralstationen där vi såg hela Sthlm i skymningen. Fantastiskt vackert. "Stockholm i mitt hjääääääärta" :)

uppdatering:

Jag gjorde ett intressetest på www.ams.se hehehe...appropå bloggen ovan. Mina intresseomården topp 5:

1. Ge råd & stöd

2. Vård & behandla

3. Informera

4. Undervisa & instruera

5. Friskvård


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är modigt att ta såna där test (som på ams.se) efter en utbildning. Jag menar tänk om det hade stått att du borde bli lastbilschaffis eller nåt. Så lite kontakt som möjlig med andra, utan självutveckling och utmaningar. Och eftersom du är slö får du sitta stilla i princip hela dagarna. Vore inte så kul. Måste tillägga att jag egentligen inte har något emot lastbilschaffisar.

Gällande Allsång måste jag säga att jag inte förstår hypen. Folk köar och köar för att få en bra plats. Detta trots att Allsångs artister förmodligen är de som turnerar mest i hela Sverige. Man kan se dem anytime anywhere och så hamnar hypen just på Allsång.
Förstår inte

Anonym sa...

sounds bra. tack för senast. träffas snart igen hoppas jag! du kan få komma och hjälpa mig städa och göra paj ikväll om du vill :S haha.

och du jag gillar att du tar tag i det och inte är den där duktiga tjejen alltid. man måste inte det. absolut inte. i know!!!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se