torsdag, juli 26, 2007

och nu då?!

allt mitt hopp & all min längtan hade jag satt till resan till solen på Samos. det är mycket att lägga på en stackars sistaminuten-resa. det medger jag. men jag gjorde rätt att drömma om den i timtals. allt var precis så rosamolnigt som jag önskat. min axel mådde bra. själen likaså. hjärtat slog snabba, livfulla slag i den vackra miljön med det vackra sällskapet. överflöd av god mat, hjärtliga asgarv, lata stranddagar, mkt balkongöl... Det som kommer ligga allra mest varsamt inlindat i mitt hjärtminne är dock nattliga nakenbad under stjärnklar himmel & filosofiska samtal på stranden.

guess what, missy ville verkligen inte åka hem. hade vilda planer på att låsa fast mig i handbojor vid hotellet, springa i väg på landningsbanan fort som satan...ja ja det var helt enkelt många planer. missy ville stanna. kan inte livet vara underbart jämt. så där lugnt, skönt & uppfyllande.
när planet var på väg att landa i sthlm satt jag å hoppades av hela mitt jävla hjärta att planet skulle störta. seriöst. det kändes som det enda riktiga. att dö där och då, as happy as one can be.
men inte. vi landade. vi tappade bort spriten. vi gick på trevlig fest. sen började vardag å verklighet.

jag hatar verkligen.
grrr.
jag vill inte.
jag orkar inte.
jag spenderar de ensamma minuterna med att kolla på www.samosproperties.com .

4 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

I need a visit to vienna, a weekend of romance and fun! Något nytt att se fram emot! Ikväll är det gamla curious på wilhelmssons, eller delar av det... du vet, det här soul-bandet som pj och de är med i. Det är det ikväll. Jag saknar dig! Känns som om jag inte sett dig på flera år! :) Vill veta allt om Samos och rosamolnen! Date på måndag kväll?

Anonym sa...

i lööööv u! och ska umgås med dig alltid alltid när du har tid. och jag har tid. haha. ikväll är det roliga att vi ska---läste precis att blameit redan skrivit. önskar du var med! jag vill också dejta!!! vi bestämmer en kväll. kram

dubbeltänk sa...

jag undrar om livet kan vara underbart jämt. det vore fantatiskt. eller så skulle man inte inse hur underbart det var...sen har man ju den där kostymen också som man ska växa i...som erfarenheter, klokheter och med- och motgångar bara kan fylla ut. tänk och njut på dina dagar i solen, det kommer göra det lättare att klara av resten av tiden. när vi ses den 14:e ska jag göra mitt bästa för att krama bort allt annat. :) love!

Anonym sa...

Har man känslan av att känna sig redo att dö när man flyger hem kan det enbart betyda att det varit en fantastisk resa. Är lite sotis på både resan och känslan.
Hoppas helgen varit hyfsad trots att du, liksom jag, arbetat.
Kram


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se