torsdag, april 17, 2008

en annan sorts utmaning

ni människor i min närhet diskuterar stora frågor, jobb & uppsatser. jag gillar att läsa det. jag har dessvärre inget att kommentera. kan man bli stupid efter en vecka som arbetslös...ja jag tror fan det. hittills har jag sökt 4 jobb. det är inte jättemånga men några till ska det bli idag. varje ansökan är liksom en liten kamp inom mig....jag pendlar mellan 'det här är skitlätt', 'vill jag ha det här jobbet egentligen?', 'fan jag kan ju inget alls' och 'klart jag kan'. därför tar det ett tag.
soooo. för att inte bli galen har jag börjat springa mer regelbundet än förr. marathon.se har ett träningsschema för de som vill komma i form till tjejmilen. det sträcker sig över 22 veckor och innebär att man springer 3 ggr i veckan å kör lite styrka. i'm pepp!
näe nu ska jag surfa hantlar på blocket innan jag sätter igång med dagens jobbsökande.

3 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

önskar mitt liv var mer som ditt just nu. och att vi kunde fika på dagarna och titta efter roliga jobb och fundera på om det verkligen var något för oss. saknar!

Anonym sa...

mm håller med blameit. jag vill ha lite lediga dagar. (fast med pengar) och fika. fundera. resa. göra roliga saker. man har blivit vuxen alldeles för snabbt!

dubbeltänk sa...

ååh vad du är duktig. m får kämpa för att få med sig mig på en kvart om dagen...haha.

och kämpa på med jobbsökandet. du är duktig!

ses snart! kraaaaam!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se