fredag, april 25, 2008

the student & the arbetslös.

just dessa två som sunkar runt i Malmö & fair enough kan man säga att de tu delar upp sin tid så här:

1. tar det väldigt lugnt och har det skönt i solen och tjuvlyssnar på andra mnskr eller pratar med varandra.
2. jobbar väldigt intensivt med plugg/jobbsökande

the student & the arbetslös har pratat mkt om sina fysiska problem den sista tiden och nu har faktiskt the arbetslös tagit tag i saken. har bokat tid till en naprapat och tjohoooo det fanns en lucka i eftermiddag. fortfort ska jag dit innan den lilla lönen är slut. detta funkar inte längre. jag somnar med smärta, vaknar med smärta. så nu sätter jag allt hopp och en stoooor del av min disponibla inkomst på 'Tre Kotor'.

please please please detta måste vara räddningen. annars åker sågen fram å jag amatöramputerar efter minst en bib rött.

så hur ska du göra, the student?

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag haaar ingen madraaaas??? ska messa majsan. hoppas hon har en. annars får vi trängas i soffan (eller extrasängen) jag och kim. det lööööser sig.

bra där, att du går till naprapaten! hoppas det hjälper! jag vill gå ngnstans med min nacke/rygg snart. :( men idag ska jag äta sushi, sätta mig på tåget, in i bilen och sen träffa diiiiig! kramar!

Blame it on the stones sa...

haha, åh, jag kan riktigt se er strutta runt på malmös gator, the student and the arbetslös och i wish i could be the worker on your side. kram.

dubbeltänk sa...

ååh, jag skaaaa ringa doktorn. jag ska. man måste ju gå upp så jävla tidigt bara! I need sovmorgon! man vänjer sig snabbt vid det. :) bra av dig att ringa idag. en bra investering av lönen! på måndag gäller det.

jag gillar verkligen vår tillvaro här nere som the student and the arbetslös. i love it. kraaaaam!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se