tisdag, maj 20, 2008

en vän med ett barn.

en vän till mig fick barn i natt. jag höll på att skriva att en "gammal" vän till mig fick barn i natt. sen så ändrade jag mig. vi har varit vänner sedan lågstadiet. hon var en del av mitt regelbundna umgänge från att jag var sju år tills jag var i allafall 17 år. vi har delat många fantastiska stunder, pinsamma ögonblick, heartbreaks & skratt. sen har tiden & åldern gjort att vi inte alls träffas eller hörs längre. men trots allt det så är hon min vän. så är det bara. jag önskar just nu att jag kände henne lite bättre så att jag kunde ringa och berätta att jag blev alldels tårögd när vännen i jönköping berättade att hon kämpat fram en liten grabb i natt. det är så himla märkligt att inte vara en del av något som man så självklart trodde att man skulle vara, då, back in the days.
jag ska genast enrioa upp hennes adress & skicka ett kort & berätta just detta som jag skrivit.
jag hoppas & tror att det kommer att göra henne mycket glad. och förvånad.

5 kommentarer:

dubbeltänk sa...

det gör du helt rätt i. jag tror det är viktigt att låta folk veta att man tänker på dem, det skulle göra sån stor skillnad om vi visade det lite mer för varandra. det är fint att bry sig. kraaaam!

Anonym sa...

ja jag håller med. även om jag och hon inte varit kompisar på er nivå så har hon en del av mitt liv. så det var trevligt att höra att hon fått sitt lilla barn - jag som inte ens visste att hon var gravid förrän hennes mamma sa det när jag var i sala för ett par veckor sen. hälsa henne från mig :D
kramar

Blame it on the stones sa...

mäh, jag blir ju så nyfiken, man vill ju veta vem det är som blivit mamma! får väl skvallra med jess på promenaden ikväll! håller med om att det är fint att visa att du tänker på henne! kraaaam!!

Anonym sa...

Jag känner mig urdum? Vem? Skicka ett mess är du gullig :) Kramisar!

Jessica sa...

hej underbara du. sicket fint örngott :) kom till storstan o pyssla m mig! massa pussar


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se