torsdag, maj 15, 2008

missy - olycksfågeln.

trött som 17 i morse när klockan ringde. är inte van att vara ute på galej mitt i veckorna, särskilt inte dagen innan 2 intervjuer. men jag behövde gå på debaser igår med kära sambo & paret vi hänger med :) hade en riktig skitdag i går, många tårar av frustration, ilska & framtidspanik. fina vännen tog med mig ut i solen & bjöd på glass & jag snyftade & ältade & tack gode gud för att jag har så fantastiska vänner. när jag kom hem sen hade jag faktiskt lyckats ta ett beslut & efter superbraiga krunegård igår så tror jag att jag kommit in i matchen igen.

men i morse. då jag var trött men ändå lyckades tänka att idag, då vänder allt....
då...när jag cyklar fort fort & stressad till intervju 1, ramlar jag på cykeln mitt framför en bil, som thank god or whoever, stannade precis framför mig. resultat: nya byxorna trasiga, blodigt knä, ont i rygg, axel, käke, tummar & revben. smått tårögd & chockad ramlar jag in på intervjun lite för sent. snälla assistenten hade plåster & olyckan var ju trots allt en liten icebreaker, om man nu ska vara så förbannat noga med att leta efter positiva saker i onda saker som sker. jag gillade brukaren direkt...men lönen är skit. nu ska jag försöka samla mig inför intervju 2. allra helst skulle jag dock lägga mig under filten, sova & slicka mina sår. guuuud så skönt att sova.
ok, jag är hemma om 5 timmar igen. då får jag sova. bless.

3 kommentarer:

dubbeltänk sa...

darling. du är inne i matchen hela tiden. ibland behöver man ju dock vila sig lite på bänken och bli lite omhändertagen. jag har sett att dom blir ompysslade där. då kan man behöva glass. (jag försökte vara lika cool som ni nu och referera till sportvärlden, liksom...men jag tror inte glass hör hemma där?! jag gillar verkligen världen bättre!) tur att det gick bra idag och tur tur tur att axeln höll. annars hade du fått ringa björn igen! love!

dubbeltänk sa...

jag skulle nog skriva "verkliga världen". eller nåt. som typ motsats till sportvärlden. äh. jag vet inte vad jag menar. jag är så trött.

Anonym sa...

men neeeeej, hur är det med dig?? hoppas att andra intervjun gick bra! kramar


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se