torsdag, maj 22, 2008

näemen ser man på,

arbetsförmedlingen fungerar. det finns en grej som heter "min sida" på ams.se där man kan lägga upp CV and stuff. som jag så klart har gjort. där kan man se hur många arbetsgivare som läst ens CV (fyra) samt att arbetsgivarna kan göra "förfrågningar" om man är intresserad av en tjänst (en). jag tycker det är ganska spännande.

igår var jag på utbildning med mitt nya jobb. 6 ordinarie assistenter å så jag. superhärligt gäng, fantastiskt företag. finfin presentation av brukarens liv, så att både han och vi blev lite tårögda av en timmes "här är ditt liv". fick också vara med om en sjuuuuukt rolig grej. tydligen hade det varit diskussioner om bajs på jobbet. ni som är inne i vårdsvängen känner väl till uttryck som stort A och litet a. iaf. de var inte helt överrens om strlk på dessa A:n. så chefen kommer in med en stooooor skål med chokladpudding, slev & plasttallrikar där vi alla skulle klicka upp a och A. hahaha. sen fick vi äta upp den. behöver jag säga att jag förändrat min syn på chokladpudding?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

nej men uuuuuu. eller iofs väldigt kreativt och påhittigt och allt sånt. men sen...lite äckligt.

skönt att det känns bra! jag ska nog också ladda upp mitt cv, kan vara lite intressant!
kram

Blame it on the stones sa...

hahaha! det var ju så sjuuuukt kul! haha! men frågan är hur sugen jag är på chokladpudding just nu...

:)

härligt med härligt gäng! kör hårt!

LOVE

Anonym sa...

Hahaha! Fy fan va skön arbetsgivare. Jobbar man inom vården måste man absolut tillåta sig själv och sina kollegor lite distans och dessutom ta A och a på allvar.
Fantastiskt!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se