fredag, maj 16, 2008

missy - nu med jobb.

japp. jag håvade in ett av sommarvik:en som pers.ass. det hos han den äldre, han som är multisjuk. blir ju perfekt uppvärmning till ssk-studierna i höst. om jag kommer in. jag har bestämt mig. jag måste bara komma in. jag måste tacka ja till detta jobb, annars får jag ingen a-kassa. problemet är att det är förlagt mellan 25e juli & 19 september. what the fuck gör jag fram tills dess? jag får väl "gå dubbelt" så länge jag bara kan för att få pengar, å så snart jag kan. sen kanske jag får hoppa in lite här å lite där. nu vet jag iaf att jag får en full lön. I SEPTEMBER. herregud.

4 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

grattis! skönt att ha nåt! jag kan dock inte sluta tänka på din axel så lova mig nu att vara rädd om den. och snart kommer ni hit! jag har nedräkning! :) puss!

Anonym sa...

Grattis grattis!! Själv har jag kämpat med att acceptera att bli försörjd i sommar.... men med förbehållet att jag ARBETAR (i hemmet) och då inte bara med att laga mat och ta hand om ungar utan med lite mer macho grejer som hugga ved, klippa grästet, såga träd, snickra och jaaa du vet okvinnliga grejer så att jag inte faller dit och blir bondhemmafru ute i skogen.... Men FAN vad jag inte fattar att jag försökt peppa dig till att softa lite, relaxa och låta nån annan betala en räkning eller två, det är ju inte det lättaste att ta emot hjälp när man är van att fixa allt själv... Men du vet ju att pengarna rullar in i september ;) Kram!

Anonym sa...

wow lala. grattis - om det känns bra!?! och till dess...lever du på kärleken. det funkar. det och nudlar, vatten och knäckebröd. och tomatsoppa. det funkar.

med mig är allt bättre. jag var sjuk förra veckan, inte min favorit. men nu är jag piggare och starta min träning på nytt med ett nu betalt träningskort :D och i helgen ska det bli sol. och jag har begärt semester innan midsommar. sååååå jobbet är så där - att vara ledig är underbart. ska försöka ta mig ner till malmöööööö igen snart!!! huggar och kyssar

dubbeltänk sa...

september...då jävlar lever malmö farligt. :)

love!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se