måndag, januari 09, 2006

Tenta

Jag kan verkligen inte komma på nått att skriva som inte rör ordet tenta. So, lets get it out of my system... (åtminstone för en kvart eller så) Vetenskapsteori. Deduktiv. Induktiv. Abduktiv. Vem fan var Popper å vad hade han för relation till Kuhn?
Hur vet man att men egentligen förstår något? Och finns det någon objektiv sanning?
Ändamålsförklaringar, orsaksförklaringar och det finns en tredje men min hjärna är blockad. Jag vill inte. Jag vill verkligen inte. Vore så najs att lära sig saker utan krav på prestation.

Men som någon klok sagt "ta inte dig själv så jävla allvarligt"....

okej. won't do.

2 kommentarer:

dubbeltänk sa...

annars... uppsatsseminarium och opponering. kulkul. fjärilarna i magen är inte lugnare av att jag har slappat hela helgen och förmodligen är totalt oförberedd inför detta. jag klarar inte av att sätta mig vid datorn för att försöka plugga, utan att skriva till er, handla nåt på tradera och kolla mailen hundra gånger. jag behöver behandling mot mitt internet-beroende. basta.

men du. du är grym, minsann. och för dig kommer detta att gå galant. fixa nu så du kan ta jobbet i johanssons-staden! där ska vi lära oss viktiga grejer utan att känna kravet att prestera!

love!

Blame it on the stones sa...

Känner igen mig i din beskrivning. Släng in lite jobbansökningar nu och välkommen till min värld... Fri från pluggångest och vetenskapsteori. Fast ångest har man ändå... om inte för städningen så för att jag inte skrivit inlägg i bloggen på länge...

Ta inte dig själv på så stort allvar? Ja, visst ett uttryck som kan behövas ibland... Men ibland behöver man bara skrika ut hur jävla allvarligt det känns! Det är ju våra liv, vår verklighet, vår framtid. Och ibland i mikroperspektiv så känns det jävligt allvarligt.


"I am here waiting for you, I will always adore you, little starfriend!"


Textrad ur låten starfriend tillägnas dig från mig!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se