tisdag, januari 31, 2006

Färdighetsträning

I morgon har jag färdighetsträning i min kurs i Sexologi. Det låter ganska så skrämmande. Särskilt när denna färdighetsträning ska ske tillsammans med 3 manliga läkarstudenter och 3 kvinnliga studenter - en sjukgymnast, sjuksköterska och socionom. Det låter väl som en härlig grupp? ;)

Å det är det. Vi ska spela rollspel för att lära oss att naturligt samtala om sex med en patient eller någon annan människa utifrån våran proffessionella roll. Vi har alla känt varandra i en vecka nu. kalla mig konservativ, men det känns som om det är snabbt jobbat från första dejten. Samtidigt ser jag framemot det. Vi har haft sjukt öppna diskussioner om ALLT som har med sexualitet att göra, både utifrån vetenskaplig litteratur till subjektiva uppfattningar i ämnet. Helt fantastiskt att möta alla dessa människor som jag har sjukligt många fördomar om (och visst, vissa har konfirmerats) och upptäcka att vi alla bara är människor. Visst visste jag det egentligen, men vi lägger på människor så många egenskaper utifrån deras "roll" i samhället redan när vi möter dem för första gången, å det är så otroligt befriande att komma fram till att vi alla är lika.

Jag känner mig ganska så altruistisk idag. Det var längesedan. Bless! / missy

3 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

Du och jag, vi är samma barn... Menar du att alla är det? Vacker tanke!

KÄRLEK!

Vi måste fika snart... och gärna dricka vin senare samma dag. Jag håller nämligen på att tappa andan annars!

What's Up JR? sa...

Jag ser fram emot när jag upptäcker att alla är lika, om jag gör det så att säga.

Altruistisk betyder?

Jag hatar när jag inte kan ord för man känner sig så oallmänbildad då.

PZ

Anonym sa...

Måste säga att ert skolarbete låter spännande. Sånt får inte vi syssla med. Däremot känner jag igen det där med att alla är vi bara människor. Får lära mig mycket om det i den fina kursen jag läser. "Det didaktiska uppdraget"

Kramar från ett mörkt Ume.


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se