onsdag, februari 15, 2006

Love and all that

Jag tycker faktiskt att vi som i USA borde ha Thanksgiving....jag menar, skapa vi apa av så kan vi väl apa av nått bra. Alla hjärtans dag, vad är det för skit egentligen? Kul för några, shitty för så jävla många. Å jag glömde skicka kort till farmis och mormor och familjen som jag gjort, typ alltid. Ni ser, det skapar bara ångest. Fick som tur var ett våffeljärn av mrmister å för några minuter så var det lättare att andas. Bless.

Ja just det. Thanksgiving. Jag gillar tanken med att säga "tack" för allt man har....skippa alla hjärtans som krossar hjärtan, jag vill ha mer av sånt som bygger upp starka och vackra hjärtan. Hjärtan som vet vad dem står för, vad dem har och genuint älskar.
Nu passar det sig väl att jag ska försöka säga tack för något, komma på några saker som kan få mig att le, locka ur mig själv ur det nattsvarta ett litet tag.

Jag är tacksam för (absolut ingen rangordning):
  • Martin som kämpar med att få mig att le, hur hopplöst det än må vara. Å för kärleken som känns bra ända in i minsta cell...
  • Vännerna som finns någonstanns där ute å lever å andas å älskar å tänker precis som jag.
  • Familjen å släkten som är det finaste en människa kan ha. Genuint stöd och vägledning och unconditional love.
  • Filmer som inspirerar och ger en legitim anledning till att fälla tårar på allmän plats. (såg precis "såsom i himlen" igen å blev påmind om tankens kraft)
  • Löpbandet på gymmet
  • Vinter-OS
  • CSN
  • att kunna andas

5 kommentarer:

dubbeltänk sa...

tack för att du är min vän! och tack för att min fina saab idag har stereo så att jag kan lyssna på lars hela vägen till jobbet och bli lite ledsen i ögat men samtidigt hitta kraft. tack för alla bra samtal jag hade igår, min telefon gick väldigt varm. tack för mannen i malmö som jag blir varm av. tack för min fmailj som är där och får mig att må bra. och tack för att jag snart är ledig och får åka hem och inta soffan med film. :)

Blame it on the stones sa...

Okej, först av allt Lina: Vär är samma barn! Vi skriver om samma saker utan varandras vetskap! Tack! 2. Vänner, ni vet att jag älskar er trots min lite tysta period. 3. Tack min vardag, den håller mig sysselsatt med saker som ändå för det allra mesta känns någorlunda intressanta. 4. Tack gubbarna i lägenheten som gjort så fint, tror nästan jag vill flytta in sängen i köket!

Ja, det var ju något slags tacktalstema. Visst ska vi vara tacksamma. Det ska vi. Andas nu vännen, för jag sitter här i söndermarken och tar djupa andetag och gluttar upp mot stjärnorna och tänker på dig!!

Anonym sa...

Vill tacka Dig för att Du berikar världen med din närvaro.

What's Up JR? sa...

"the Indians saved the Pilgrim
And in return the Pilgrim killed 'em
They call it it Thanksgiving, I call your holiday hell-day"

Peace

cami sa...

Håller med om att vi borde vara mer tacksamma för det vi har och låta nära å kära veta det. Lite närsom, inte bara på en speciell dag en gång om året. Blir så uppsjåsat!

Tack Lina för i helgen och tack för att du utmana en skral CSN-budget för att flyga upp till mej i Umeå! Det var ett nöje att ha er här! Stor kram!! Love ya!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se