måndag, februari 27, 2006

Lost in translation

Ibland funkar inte kommunikationen mellan hjärna, själ och hjärta. Jag visste att jag behövde åka hem i helgen, men jag förstod inte varför. Nu när jag är på väg hem till en kall och tom lägenhet utan brandvarnare förstår jag. Jag behövde få liv i glöden. Och hur går man då tillväga?

  • Vattenpipa, whiskey och spännande samtal med pappa och kärleken till efter midnatt.
  • Stå för att man inte har lust att dricka alkohol och komma hem tidigt för att vara lördagkväll med tjejerna....krypa ner i sängen och gå vilse i w.szymborskas tankevärld.
  • Leka i snön med min lilla kusin å se hennes tindrande ögon.
  • Fika uppe vid måns-ols, titta ut över snöovädret och diskutera kaos å kärlek å karriär med nyblivna småbarnsföräldrar som har en imponernade sund inställning till livet.
  • Äta lunch uppe vid måns-ols med farmis och lillstrumpa, titta ut över solen som blänker över isen på sjön.
  • Få uppmärksamhet utan att behöva höja rösten och känna att vissa jag pratar med verkligen lyssnar. God damn it, människor lyssnar för sällan på varandra. På riktigt.

Tack till er som lyssnade. Tack till mitt hjärta å min själ som skriker högt och får mig att förstå när det är dags att blåsa på glöden.

Nu längtar jag efter elden.

4 kommentarer:

Lotta sa...

Ja, det är väl dags att komma ikapp nu och bejaka livet... Jag tror jag ska meditera och leva andligt hela mars.

dubbeltänk sa...

skönt att höra att du mår bättre efter helgen...tycker vi borde ses snart igen och bara hänga.

by the way...jag fick jobbet!! börjar nytt nästa måndag. real nice. kanske vänder det nu.

puss!

Blame it on the stones sa...

"Det måste komma nåt bra ur allt
Det måste växa nåt bra under alla listor, alla bingon, alla tävlingar, alla steg tillbaka

Res mig opp, ge mig lust att hänga på
Jag ska värma dig, Lina
jag ska lyssna och förstå
För trots all tomhet, trots det timglas som sliter i oss
ska vi hitta en väg ändå..."

Anonym sa...

"Den vackraste stunden i livet var den när du kom och allt var förbjudet och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om för det ekar i huvudet och det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna, den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna"


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se