fredag, mars 03, 2006

Värme

Jag ska sova nu, men jag måste bara få säga några snälla ord om denne man (med stort H ;-) ) som förgyllt min kväll. Han med begynnande ölkagge, långa polisonger, en röst som når min benmärg och frambringar ett leende på allas läppar. Han som sveper 3 cider under sin alldeles för korta spelning å frågar gitarristen "hur går det för dig?" Han som pratar om själen, som sjunger om hat och lidande och gör det med ett bisarrt leende på läpparna. Han som drar av "blinka lilla stjärna" klinkande på gitarr som extra nummer My god, jag var förälskad i kväll, tillsammans med resten av publiken. Varma hjärtan. Kanske någon tog med sig lite värme därifrån...till resten av den kalla världen, till resten av kalla mars...å kanske kan missy behålla lite av värmen. Ja ja ja! det kan hon. Å nu har hon precis märkt att det sänds repriser av "Heja Björn" på nätterna, my god, vilken lycklig kväll!
Dags att krypa ned bredvid kall älskling efter iskall promenad hem från HG.

Inga kommentarer:


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se