torsdag, mars 23, 2006

missys insights.

Först å främst vill jag meddela att jag sänder massa kärlek å tankar å litervis med glass till er stackars sjuklingar i V-trakten. Kall puss på pannan å må ni uppleva bättre dagar. Så, nu var det sagt.

Så här är det. Jag har post krock -ångest å samtidigt publicerar blameitonthestones sina tankar om sliding doors alternativet. Saker som får en att fundera. Jag känner att jag levt antingen i dået (läs: ältat gamla händelser å vägval) eller i framtiden (läs: vad fan ska det bli av mig?). Å hur klyschigt det än låter så får några galna älgar (läs:älgjävlar) framför en bil en tjej i Linkeboda att ta tag i nuet.

Å hur yttrade sig detta undrar säkert alla mina vänner av ordning? Jo - Missy goes crazy i sälenbackarna. Hon som alltid varit lite rädd för allt som går fort och har med snö att göra å innebär att man kan skada sig...kastar sig våghalsat upp i varenda liten lift, ner för varenda omöjlig backe...utan att oroa sig över svårighetsgrad. Hon klagar när det går för sakta, biter i hop när det gör ont att krascha, vill lära sig allt, allt, allt. Efter några (läs: "några" med tvivelaktighet) vinglas å en galen taxifärd där hon ger mer dricks än vad CSN gillar, efter roliga diskussioner med Kärleken å dans med vänner....så kommer hon på vägen hem på att hon aldrig rullat naken i en snödriva, så det måste hon göra. Hon har aldrig blivit slickad på ögat, så det måste hon be någon om. Hon har aldrig röjt helvetet ur en husvagn, så det måste hon göra.
Å nu när hon har kommit hem, så har hon aldrig låtit bli att bli stressad å grining, så det måste hon göra.

Krockar å älgar å bloggar kan få en liten Linkeboda tös att bara ta för sig å ge järnet. Var grymt längesen så här mycket energi rann omkring i kroppen. Är det här som en andra chans, eller "andra sidan" i robinson? Då man kan vet att allt kan ta slut å är grymt förgängligt...å man bara kör på. Jag tror det. Vad tror ni? Lever ni nu, då eller i morgon?

Bless all, missy.

5 kommentarer:

Anonym sa...

mejlet var ett massmejl från jonas som även gick till hans ex. jag blev sur. han gör det aldrig igen. konstigt att man kan vara så vuxen att man bara säger: "jag gillar inte det" får svaret: "ok, det kommer inte hända igen". Saknar nästan tjafs och bråk och lite små-sureri. fast ändå inte. jaja. låter som din energi är superbra. du kommer hitåt i dag. jag vill ses. ska ni inte ta en öl vid halv tio-tiden ikväll kanske? jag har inte pratat med jojje... hmm jag har fått fribiljetter till en teater i örebro. men jag vet inte. ångest. varför få ångest när man väljer mellan sala och teater? hmmm att favvo-linisen kommer till stan ju!! jag har också massa energi idag. ska nog strutta ut på stan och göra ngt kul rep idag!! massa kisses, jag ringer. puss

Blame it on the stones sa...

ÅH! Hänga i helgen!! Jag känner mig piggare än på hela veckan. Ska jobba ikväll. Men sen är helgen öppen och Jojje har happening. Äh, jag ringer dig istället.

PUSS!

Anonym sa...

Klapp på axeln...
Låter som att du lyckats vända dina negativa upplevelser till nånting positivt.

Vill å hänga i helgen. =(
Men får vänta till påsk, för det blir väl fest då?!

cami sa...

Det sägs ju att det det alltid kommer något positivt ur varje händelse. Men att det ibland ska behöva hända olyckor för att man ska få insikten/energin ska komma känns inte bra. Kändes dock härligt när du beskrev din orädsla nedför Sälenbackarna och framför allt modet uppför i liften..me not like.

Rullade du i snön naken? Kaaaallt.. :)

Jag har levt länge i gårdagen, har velat leva i morgondagen, men strävar efter att leva idag!

Puss på dig, gumman!
Å nu kommer ett skämt som här uppe iaf skulle kallas som ett typiskt dåligt-Camilla-skämt: Power (kraft) to you, Missy!! Hahaha, hur bra som helst eller hur?!! :) Kanske har det skämtet redan uppfunnits, hoppas inte :)

Anonym sa...

hey missy, snart londres. låter trevligt och mysigt och häftigt och allt. jag ska till borås. nästa helg är jag i sala, var är du då? saknar dig redan. tack för en trevlig helg, lördagkväll. jag var lite snurrig på slutet iofs, men annars var det bra. tack för dom söta lapparna, haha. hade glömt bort dom men hittade dom i fickan! mys. nu arbeta lite till, sen tisdagsklubb. du måste flytta till v-ås så du kan klubba med oss! pussokram. hälsa london!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se