onsdag, mars 15, 2006

missy goes sälen.

Här sitter jag i mitt skunkiga kök å funderar på vad jag ska ta mig till med all denna oreda? Sälja lägenhet är ångestframkallande på många sätt. Fixa till skavanker. Hålla kontakt med mäklare samtidigt som dagarna tills uppsatsen ska vara inlämnad blir färre och färre. Säga "hejdå" till dessa väggar som hållit så många hemligheter, så många skratt, så många panikattacker, några få men bästiga fester, matos i massor, os av äckliga träningskläder i massor med.... kärlek i massor! Massa liv helt enkelt.

Här sitter jag i mitt skunkiga kök å funderar på om jag verkligen borde ha köpt ett par snowboardskor för mina sista pengar? Inte vet jag, men dem gör mig i allafall glad. Å jag har haft dem på mig varje dag i en vecka snart, för att dem ska sitta perfekt tills i helgen. Massa vänner ska upp till Sälen, ska bo med fyra av dem i en husvagn, de andra ska dela på en liten liten liten lägenhet. Sju stycken. Det ska bli varmt och soligt och jag har ringt runt å kollat vilka som är stabila i liften å har efter det gjort en lista på vänner jag ska hålla nära.
1) Martin. 2) Lisa. 3) Ljungberg. Sounds like a plan.

Här sitter jag i mitt skunkiga kök å funderar på hur faaaan jag ska se snyggare ut än Martins ex på Cissi å Rickards bröllop i slutet av April. Det tål att funderas mer på å jag har lite tid tills dess. Jag tror inte jag ska fundera nå mer. Jag skulle kunna göra en lång utläggning om "Den bästa av mödrar". Det får vänta.
Frukostsmoothie redo å jag ska försöka ta itu med det roligaste ordet jag hört på länge, nämligen hur man gör en ortagonal varimax-rotation. Nån som vet?

7 kommentarer:

Anonym sa...

är lisa stabil i liften? visste jag inte :) jag tycker du gjorde rätt med skorna, jag vill me ha. men jag lär ju inte komma dit på ett år. ska kolla på golfklubbor imorrn??? det är nästan vuxet. för mig.

att sälja är att gå vidare. bara att säga hejdå, känna sig klar och ge sig ut i det okända. det brukar bli bra, även om jag saknar min gula tapet i köket... men hallå - det kan ju bli bättre! större framförallt...även om jag visst gick ner en kvadrat.

när kommer de hiiit? jag är här nästa helg. men kan inte komma på brors fest, är på mallis då. tråkigt. miss u missy. puss

dubbeltänk sa...

du är alltid snyggare. och bättre. och vackrare. och finare. smartare, gladare, skrattigare, mer känslosam och ärlig. du är alltid bättre och han älskar dig. precis som jag! du behöver itne oroa dig för det... kärlek!

Anonym sa...

hey love. hörde vad som hände igår, blev riktigt orolig, men mams sa att det var bra med er alla. men att du kände av nacken. hoppas att det blir bra. tycker så fruktansvärt synd om bror. han var verkligen nöjd med den bilen..och han har alltid sån otur. usch. hoppas ni njuter av helgen ändå!! massa kramar

Anonym sa...

Trevligt med fjällen. Hoppas allt gått bra i liften och att du dragit på dig större skador än blåmärken och allmän mörbultning.

Appropå bröllopet. Du är vacker och har dessutom ett av de vackraste hjärtan. Hon har inte en chans.

Anonym sa...

Har förresten försökt kolla upp ortagonal varimax-rotation. Och inte ens det var enkelt. Kom till en massa sidor i pdf-format som var ungefär 120 sidor långa. De jag ändå kollade lite på verkade handla om nåt inom psykologi. Äh, jag vet inte.

cami sa...

Missy! No worries inför bröllopet! Du är redan snyggare och dessutom världens bästa Missy!! Hon står inte upp mot det!

Ska du sälja? Å vart ska du/ni bo nu? Hamnar i Vås som alla andra kanske :) Inte helt fel då är ju många samlade på ett ställe iallafall!
Fast det är ju alltid med sorg i hjärtat man bryter upp från något, speciellt en lgh, där man har alla sina saker, sina minnen och sin själ på nåt sätt. Men det bästa är ju att en ny plats väntar, en ny plats att göra till sitt hem..
Hem..konstigt begrepp på nåt sätt. Dit man vill nå, vart är det, vill man riktigt komma hem, är det inte bra att alltid vara lite orotad? Känner att det här är en helt annan blogg (för att uttrycka det som en viss ricki lake) så avslutar dessa tankar nu..
Lycka till med hemtenta och mäklare!!

Blame it on the stones sa...

Haha... när jag läste inlägget hade jag massa bra grejer att skriva... sen läste jag kommentarerna och såg plötsligt att en redan hade skrivit det. Hihi! Men jag tar mig friheten att citera:

" du är alltid snyggare. och bättre. och vackrare. och finare. smartare, gladare, skrattigare, mer känslosam och ärlig. du är alltid bättre och han älskar dig. precis som jag! du behöver itne oroa dig för det... kärlek! "

;)

Saknar!! Så det gör ont!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se