söndag, mars 19, 2006

missys nära-döden upplevelse.

My god vilken helg! Två timmar sena från Linkeboda, stressad förare som dessutom körde fel....å så BANG så hade vi krockat med en bil som bromsat in för 3 älgar. En minut innan hade jag inget bälte på mig, men rättade precis till det. Crazy! Dem där älgjävlarna höll på att göra mig å mina vänner riktigt riktigt illa. Jag såg inte mitt liv passera i revy å det är jag lite besviken över, men har bestämt mig för att tolka det som om det inte var my time to go, å att revyn är bara till för att se en enda gång å det är the final show. så måste det vara. Däremot så gick allt i slowmotion, från att vi såg älgarna tills vi smashade in i bilen framför... tur att vi alla klarade oss. Jag har haft lite ont i nacke och rygg (vilket inte har blivit bättre av allt för många vurpor i backen) å engelsmannen har ont i knäet.

Jag hade riktig ångest ett par timmar efteråt, å började så klart stortjuta när jag ringde till mamma å sa "mamma, vi har krockat...." Mamma var great, hällde i mig en whiskey bums när jag kom hem, å tog dessutom en själv. Sen skickade hon med mig hela flaskan när vi fortsatte upp till sälen. Var framme efter 02.00, var en pärs att åka bil igen kan jag säga, särskilt som vi höll på att krocka igen med ett rådjur. Jag ska ta jägarexamen å skjuta odjuren. Jag skäms inte alls för att jag äter viltkött längre. Mmmmmmmmmmmmmmmm vad gott. Det ska dem ha.

Hände massa mer i helgen, men jag orkar inte mera nu - skadat finger å mr.misters mamma har blivit inlagd på lass. vi får ta resten sen. jag tror jag har fått nya insikter att dela med mig av ;-)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att höra att du mår förhållandevis bra. Tror att ett gäng ångestattacker inte är helt svåra att få efter såna upplevelser. Och vad skulle kunna vara bättre än att gråta ut hos sin mamma.
Ta det lugnt nu. Många krya.. kramar

dubbeltänk sa...

jag hörde om det otäcka. usch. vi rings snarast och pratar ut om detta. p&k!

Anonym sa...

usch, det är absolut inte din time to go. men man blir lite skakad när sånt händer. tänker på hur lätt allt är, alltså hur förgängligt allt är. och hur fort det går. sköt om dig nu, hör av mig snart! lotsofkisses

cami sa...

Skönt att ni alla klarade er utan större skråmor!! Fast det som etsar sig i huvudet efter en sån upplevelse är om inte ännu jobbigare. Att prata om det brukar hjälpa en hel del!

Jag och mamma åt förresten älgskav i söndags! Smakade extra gott med tanke på vad som hänt.
Må så gott och hoppas nacken blir bra igen! KRAM!!!!!

Blame it on the stones sa...

LOVE! Vill höra alla nya upptäckter. Jag efterlyser härmed ännu en linköpingshelg... den behöver inte äga rum just där... men den behöver äga rum! Dessutom är jag orolig att inte samma harmoni infinner sig annars.

KYSS - ja, en riktigt galen tjejkompiskyss som var inne under london/börjanavstudietiden!!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se