onsdag, februari 07, 2007

det är ett fritt liv.

Absolutely No Decorum
Thank God I was born in a time when something new was about to start

Been shut down I've been kicked around now there's an a-bomb in my heart
And i know that the times are rough
but I won't play dead while I'm alive
So hang on and we'll turn up the sound of all the anger in our hearts

'Cause right now under this fevering moon
I wanna take you for a ride
To the reasons you need be it hunger or greed
It's ok

Tell me a joke and make me smile
Play me the part be the star for a while
And absolutely no decorum whatsoever, baby

Gimme a wink, Let me know you're alive
Do what you will, we're only here for a while
So absolutely no decorum whatsoever, baby
Absolutely no decorum whatsoever, baby

And I know that the times are rough but I won't play dead while I'm alive
For I long for the shock and the awe
Of speaking plainly from my mind
But I know there's a place downtown where they say there's a bug-free zone

So let's go, let's head out tonight and let the words in our minds spill out

'Cause right now under this fevering moon
I wanna take you for a ride
To the reasons you need be it hunger or greed
It's all and a little bit more as we come alive again

Tell me a joke and make me smile
Play me the part be the star for a while
And absolutely no decorum whatsoever, baby
Gimme a wink, Let me know you're alive

Do what you will, we're only here for a while
Absolutely no decorum whatsoever, baby
Absolutely no decorum whatsoever, baby

It's only ripples in the sand...
[the ark]

Hade jag varit en frisk flicka idag hade jag shakat till den här låten just nu. Jag dansar inombords i stället (åh, fick mig att tänka på en underbar irländsk film "inside i'm dancing" - har ni inte sett den är det ett måste!). Hela jag blir alldels glad när jag tänker på pre-valborg resan till Oslo, vi måste köpa biljetter snart grrrls! Är övertygad om att också denna roadtrip kommer vara wonderful, även om den är i swebus regi. :) Jag vill NU!

I dag har jag promenerat i skogen med galen hund i minus 14 grader...sjuk... Var inte en av mina trevligaste moments ever, men men. jagmåste bara säga att jag är en junkie för skogens tystnad, vackra snöflingor, rosor på kinderna...knaster under skorna...bara jag och min inre röst. Det är så livet måste få vara då och då. Jag önskar att jag gjorde sånt oftare. Jag tror att jag behöver ha ett hus på landet "när jag blir stor". Jag behöver stora, fria ytor. Jag behöver vind, regn, sol och åska. Jag behöver ett spår man kan springa i, som ligger alldeles utanför dörren. Jag behöver en vacker horisont att titta ut över när jag sitter ivårsolen en tidig morgon å dricker kaffe. Det är liksom öppna landskap som gäller.

Men jag behöver också en lgh mitt i sthlm...för det fårmig att känna mig levande på ett annat sätt. Å i stan behöver jag inte vara mörkrädd. Eller?

Det blir som det blir & det kommer att bli bra.


Det är ett fritt liv.

5 kommentarer:

dubbeltänk sa...

jag vill dansa dansa jag med. men den här gången lovar jag att inte hälla redbull innanför din tröja. jag lovar!! men jag ser verkligen fram emot trippen. ska bli lovely.

kommer du ihåg vad hotellet hette?

jag behöver nog oxå ett gammalt hur, med högt i tak och trägolv, nånstans på landet när jag blir stor. jag fattar bara inte hur man blir det?

love!

Anonym sa...

jag med, ser fram emot trippen. ok, jag var inte med förra gången, men jag har absolut inte missat snacket om det. ska bli supertrevligt verkligen. jag har dessutom fått ledigt!! så jag veeet att jag kan åka. grymt bra. swebus, eller så kanske min mor och far lånar ut en kombi... gracias mi guapa för att du finns!

Blame it on the stones sa...

låt oss dansa oss genom våren... in i ett fritt liv. det låter så härligt. det är kanske ett fritt liv, men det är viktigt att påminna sig själv om hur fri man faktiskt är. det kan väl bli vårt vår-uppdrag, att utmana friheten ännu ett steg! jag tror på det! det stora livet kommer att bli ännu större.

cherry road med grannar kommer att häpna. och creutz-street likaså.

det där stora huset på landet, med utsikten, löparspåret låter magiskt. jag kan riktigt känna doften av nybryggt kaffe.

Anonym sa...

Man tjatar alltid om att man vill ha en trygg, snäll man. Men.. det är ju inte dem man faller för. Snarare är det så att man väljer de som är hard to get för att de är så jäkla spännande. Och snygga, oftast. Sen kanske man vill förhindra sig själv att hamna i nåt tråkigt svenssonliv med en snäll, trygg man. Även om man vill ha det, egentligen. Ja jösses. Undrar om man nånsin kommer växa upp. =) Men.. det är ju passionen man vill ha. Det där brinnande. Som Meredith och McDreamy. Jag ska hitta mig en snygg kirurg på praktiken sen tänkte jag. Och kalla honom McDreamy vare sig han vill det eller inte!

dubbeltänk sa...

mitt förra inlägg bara försvann. hur kommer det sig att saker bara kan försvinna? allt ska ju finnas kvar, som dom säger??

jag skolkar från jobbet idag. istället tittar jag på hela säsong tre av grey's. jodå. idag är det jag och mcdreamy-passion...


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se