onsdag, februari 14, 2007

ipod-lista

Den här listan har jag snott från fialins gravida kompis, som snott den av sin kompis. Det bygger på att man sätter på shuffle på sin MP3-spelare och väljer första låten som svar på första frågan osv..

How are you feeling today?
Lead me into the night – the Cardigans
Hmmmm en riktig alla hjärtans dag låt…om man inte vore ensam.

What song describes you?
Tired – K’s choice
japp, sjukt trött.

How do your friends see you?
Hangin’ out – The Knife
Hörna i ett hörn på hörna?

Which is your best friend's theme song?
Beauty is the beast – The Ark
Hmmm ja, kan tolkas på många många sätt…

What is the best thing about your friends?
Trubbel – Håkan Hellström
Man måste omge sig med människor som förstår en!

How is your life going?
If you ever need a stranger (to sing at your wedding) – Jens Lekman
Oj oj oj.

What is the story of your life?
N.Y. – Frida Hyvönen
Why not?

What was your high school years like?
The most radical thing to do – The Ark
ja den här sången stammer in på hela mitt liv, inte bara high school

How can you get ahead of life?
Cricket song – Kristofer Åström
?????

What is tonight going to be like?
Murmullo – Buena Vista Social Club
Översättning tack! Hur ska jag annars fatta vad som väntar mig?

What is in store for this weekend?
Michelle – the Beatles
Jasså?! Mycket intressant.

Will you have a happy life?
Highschool stalker – Hello Saferide
oj!

How does the world see you?
London calling – the Clash
:)

What song will they play at your funeral?
Midnatt till sju - Moneybrother
Varför ska dem spela den?

what do your friends really think of you?
The Others – The Ark
hmmm….

Do people secretly lust after you?
Nothing like you when you’re gone – Hello Saferide
Tydligen!

How can you make yourself happy?
Yeah, oh that’s nice – Kristofer Åström
Tydligen igen, ha ha ha

What should you do with your life from now on?
Morning paper dirt – Mando Diao
Hmmm….vad ska detta betyda?

Will you get married?
So watcha’ want – Beastie boys
Ja, vad vill jag. Precis vad min farmor frågat mig idag.

Will you ever have children?
Last Goodbye – Jeff Buckley
Det där lät inte trevligt alls.

4 kommentarer:

dubbeltänk sa...

åh. jag måste oxå testa. jag återkommer med svaret. :)

gissar att det inte blev nån västerås-tur den här veckan heller? mår du bättre eller fortfarande sjuk? jag har fan i mig blivit förkyld igen. sjukt trött på detta nu.

love!

Blame it on the stones sa...

JAG VILL OCKSÅ HA EN IPOD! JÄVLA IPOD-MÄNNISKOR. HUR KUL ÄR DET ATT KÖRA MED EN MINI-MP3!? MEN DET VAR KUL ATT LÄSA! :) JAG SKRATTADE MÅNGA GÅNGER!

cami sa...

Grymt roligt test!
Hihi, vissa på din lista fick ju riktigt bra svar.. och roliga!
Som What´s in store for this weekend; du får berätta efter helgen om en Michelle kommit in i ditt liv :)
Jag gjorde min egen inatt, logga in och se hur det blev :)

PUSS!

Anonym sa...

jag har ingen ipod. sitter och försöker förstå mig på min mp4-spelare jag fick i julklapp. ska tydligen spela filmer..så nu laddar jag över greys anatomy. hur vet jag inte riktigt. men det kanske funkar och då får jag en roligare resa i helgen...

puss på dig och tack för igår, har en trevlig helg!!!


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se