tisdag, februari 13, 2007

film = livskvalitet

God bless bibblan som lånar ut DVD-filmer till en lite uttråkad flicka. Jag har en riktig filmperiod just nu. Hmmm vad har jag lyckats se den senaste veckan....

1. Ta mina ögon - spansk film om våld i nära relationer, som ändå innehåller en massa kärlek.

2. Hawaii.Oslo. - norsk film som var mkt mkt bra, älskar fågelkvittret i sista scenen. åååhh..

3. Marie Antoinette - jag vill bli drottning å festa i vackra kläder!!!!!!!!!

4. En geishas memoarer - jag vill leka geisha ett litet tag, om det slutar så lyckligt som i filmen!

5. Masjävlar - Jag älskade filmen första gången jag såg den, men kunde bara inte komma på varför när jag stod där å valde film idag. Beslöt mig för att undersöka saken nu på eftermiddagen.... Jag grät idag igen, hade nog gråtit floder om det inte var så att min far satt bredvid å pratade hela tiden. fan. jag måste se den i morgon igen. Det är den sannaste filmen jag vet. Speaks right to my heart.

Nu är det snart dags att bevaka skid-VM igen. Sen ska jag lägga mig å läsa uppsatsgrejer, jag har lyckats lura in min hjärna i "jag älskar att skriva uppsats - mode". Måste passa på känner jag. Snart ska hjärnan koncentrera sig på flytt å andra angenämna saker.

Mer film åt folket! /missy.

2 kommentarer:

Anonym sa...

imorgon vill jag fika med dig när jag är i sala!!! men du svarar ju inte!!! kram ändå.

Blame it on the stones sa...

det där med att styra in hjärnan på grejer gillar jag. det ger mig hopp för mitt jobb. att veta att det verkligen fungerar för en del. jag har nu talat om för bokklubben att vi kommer att få nya medlemmar, bland annat du!! vi ska läsa Svinalängorna till nästa träff som är i mitten av mars! 35 spänn på adlibris. tjacka! sen är du snart här, om en vecka är du stockholmare. jag längtar. jag saknar. på något underligt vis är det dig jag tänker på idag på Valentines day... wonder why!? :) STORMISH


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se