tisdag, mars 20, 2007

if.

"If red roses weren't so lovely,
if wine didn't taste so good,
if stars weren't so romantic,
then I could do what I should..."
[Sophie Zelmani - Always You]
Sophie Zelmani vet vad hon pratar om. Ibland är det helt jävla omöjligt att få något gjort. Alltså att göra något man måste, att jobba, att skriva uppsats, kirra vardagen helt enkelt. Ibland går det bara inte. För fåglarna sjunger, solen skiner, luften är underbar att andas, kroppen vill dansa, själen vill sjunga, ögonen vill ta in hela hela hela världen... Vad göra?! Det är bara att embrace denna fantastiska känsla, välkomna den in i kropp & själ, låta den tina upp resterna av höst & vinter...låta den väcka ett sovande hjärta.
Det kräver energi samtidigt som det ger energi. Man får inte så mycket praktiskt gjort, men seriöst, who cares? Om jag dör i morgon så dör jag bra mycket hellre med denna känsla i hela mig än med uppsatsångest in i minsta cell. Man måste komma ihåg att leka efter varje storm. /missy.

4 kommentarer:

Blame it on the stones sa...

Play and live babe! Vi är i samma läge just nu. Embrace! LOVE! Det är meningen här i världen. All svärta, all ångest, all djävulskap som vi blir konfronterade med rinner av en. Stanna upp, ta djupa andetag och KÄNN. Vi är sådana barn som så lätt stannar upp och känner när livet är svårt. Men jag tror vi gör samma sak när himlen öppnar sig, har vi inte gjort det tidigare så är det bara att köra fullt ut nu. Det börjar kännas rättvist, det är solsken. Stegen är lätta. Vinden smeker. Luta dig bakåt och njut. Inga men! LYLAS

Anonym sa...

mycket sant. och jag drar till egypten på torsdag och ska försöka släppa alla funderingar på jobb. lyxproblem jag vet, men dock ett problem. vad välja???

Anonym sa...

massa massa, nä men flera olika jobb... vill ju ha bt men vet inte om det blir klart innan jag måste lämna besked till andra...blääää

Anonym sa...

Sophie Zelmani is the shit. Faktiskt.


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se