onsdag, mars 28, 2007

tak över huvudet.

Jag har blivt erbjuden tak över huvudet från och med den 1a juni. Detta tak är placerat i Täby. (som Cora hade sagt: "jag vill visa er taket, det ligger en trappa upp" hehe). Under taket i Täby finns det 22 tillgängliga m2 för mig. Till det hutlösa priset 3567:-/månad. SSSBs hemsida låter mig veta att de 22 kvadratmeterna under taket i Täby är placerade tillsammans med 59 andra små små lgh i ett naturskönt område med bullerbykänsla. Nu är ju den stora frågan. Går missy å bullerbyn i hop? Ville inte missy till huvudstaden för att hon trivs med mkt människor som trängs på gatorna i vårsolen....hur blir det med det om hon flyttar. Hon flyttade ju från söndermarken för att hon inte ville bli försalad (för oinvigda är detta ord en kombination av två andra ord förslappad+Sala=försalad. logiskt? näe, men användbart och otroligt beskrivande). Kan man bli förbullerbyad?!

+
Tak över huvudet
Eget kök
1 av sthlms 3 Feelgood gym ligger där

-
hur länge till ska jag plugga egentligen? (=hur länge kan jag bo kvar?)
dyyyyyyrt
Täby
tänk om det dyker upp något bättre....?!

3 pros och 4 cons. Hmmmm. Jag får åka ut och titta. Utflykt till Bullerbyn i vårsolen. Ja, ska området charma mig så har det bra timing.


Nu åter till vardagsbestyr som tvätt & plugg. När jag tröttnar ska jag bege mig till blameit för att sätta guldstjärna på tillvaron.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej, lycka till med lägenhetskvalen. Och glöm inte bort att blameit ska baka till dig.

Blame it on the stones sa...

haha, stinko är tillbaka och har ögonen med sig. jag ska bjuda henne på kaka också. du, du kan alltid bo hos mig för ett slag om det tryter och bullerbyad känns BAD. det var så trevligt att ha dig på soffan igår! :) åk och kolla men om det känns åt helvete så skit i det. det ordnar sig alltid! och kom ihåg att diskutera med mr m.h, pappor kan.

Anonym sa...

Jag sitter och stirrar på de där himla sidorna varje dag och spanar om det skulle kunna tänkas dyka upp något... men jag hade ju inte tänkt att komma över förräns till hösten... hoppas du kan bestämma dig!! *KRAMAR!!*

Anonym sa...

hur var lgh??? ja e nyfniken! kommer till sthlm imorrn!! puss


Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se
Bloggtoppen.se